lördag 7 april 2018

Sol, påsk, magi och djur.





Jag gick mig ut i Lillstugan för att fira Ostara. På altaret finns fruktsamhetssymboler som harar och ägg,knoppande videkissar och lite annat smått och gott. 
Mina vridna gula ljus som jag fick av min moster A för mååånga år sedan passar bra den här tiden. När dom brann så bildade det ena en gudinnespiral och det andra ser ut som bockhorn...perfekt för guden och gudinnan :)


Och så fick vi äntligen några fina härliga påskdagar med sol! Folk var som galna :) P jobbade hela påsken och vi andra var inte helt pigga så vi gjorde inget särskilt. Jag satt på vår ofärdiga altan och läste en del. Skönt!


En liten strimma av öppet vatten visade sig äntligen.


På långfredagen var jag till min vän L och hälsade på i fiket, åt alldeles för mycket gott :) Det var trevligt med flera intressanta människor runt bordet.


Månen och månaden rullar på och månen blev full. Jag hade en fullmåneceremoni i stugan och innan jag började så lade jag några kristaller i fönstret för att låta dom laddas av både sol och måne under några dagar. Gissa om jag blev rädd när det helt plötsligt dök upp en katt utanför. Rackarns Franz!


Vi har slappat en del i soffan....


...en kväll hade jag alla tre djuren omkring mig.


Så...det händer lite men inga stora grejer eg. 
Just nu så är P och A i källaren och plockar ihop As moped. Han har åkt  på en ful trampmoppe i nån dag nu och då kom väl suget att få fart på sin egen. 
J är i Örebro på innebandycup och har åkt ned med vänner till oss, känns tryggt. Visserligen sover barnen i skolsalar med sina ledare men föräldrarna är ju i närheten om något skulle hända. 
Jag tyckte inte riktigt att jag hade råd att bo på hotell en helg....istället har jag jobbat extra idag. Varför? Jag har bokat en resa...
:)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Vilka coola ljus det blev.
Sen Hanna, så jäkla söt
Typiskt 71:or att gilla sötsaker ;)