tisdag 14 november 2017

Skog, snö, skola.



Tänkte att jag skulle ta mig ut i skogen och plocka mossa och lingonris innan snön kom. Jag och Hanna tog bilen, strosade omkring en stund men det kändes inte så trivsamt... hittade den mossa jag ville ha och plockade försiktigt. Men lingonris...nej, jag bestämde att jag inte orkar göra någon krans i år. Det gör för ont i nacke och händer. 
På ett ställe växte det flera små dungar med lummer, det var något som inte riktigt stämde tyckte jag men tänkte inte mera på det. Jag la ut bilden på fb och en bekant kommenterade att det var mattlummer och det kanske förklarade saken. Jag är mera van att se lummer som långa glesa revor. 




Mattlummer, enligt en bekant.



På lördagen åkte jag och A till Älvdalen för att titta på deras gymnasieskola, Älvdalens utbildningscentrum. Dom hade öppet hus nämligen.  Redan strax efter Bjursås så började det snöa lite lätt men närmare Rättvik och Siljan så blev det regn igen. Runt Mora så var det snö på riktigt men det snöade inte iaf. 
Skolan då...ja..lite dåligt skyltat tycker jag nog att det var. Dom hade tex kunnat satt ut skyltar med pilar mot cafeteria och övningsområde osv. Men själva skolan verkade bra, seriös. A är dock mera tveksam nu...linjen som han hade i åtanke var nog inte som han hade föreställt sig. Så jag är väldigt glad att vi åkte upp. Svårt med gymnasieval...många skolor...och många har samma utbildningar men ingen som A känner är klockren.



Här har det också snöat idag, men inte lika mycket som på bilderna från vår lilla roadtrip :)
Mer då...ja...jag känner mig bättre i kroppen efter JKs massage men runt armbågen på vänster sida gör det ont än. Vissa rörelser är hopplösa.... fick låna ett sånt band som man sätter runt armen vid tex tennisarmbåge av en arbetskamrat och det känndes jättebra. Tog hem och tvättade upp det och ska prova lite mera. Har fö haft en usel dag på jobbet, inget funkade som det skulle. Blir så trist och tungjobbat då.
Nu blir det läggdags...tankarna är tröga som sirap i kyla :)


Inga kommentarer: