fredag 14 juli 2017

Kvällspromenad vid Ågs bruk.


Herregud... vad är det här? Det bara väller in inlägg på bloggen ;) Ja, jag har ju tid att skriva nu.

Idag har det väl inte hänt så mycket...låt mig se... När jag och J åkte för att hämta en kompis till honom som sover kvar här inatt, så slog A ned gräset mellan oss och den riktiga åkern. Jag gjorde en vääääldigt fin hässja av sågbockar och två plankor, lite kaninhö till vintern. 
P fick en svarv levererad...en gammal, begagnad, så han var i garaget hela dagen. Jag fixade småsaker i trädgården, flyttade runt bilar, städade åt kaninerna och gjorde mat. P åkte till jobbet och jag åkte till Ågs bruk för en fin kvällspromenad i solen. Det är något visst med dom gamla bruksmiljöerna. 




Vackert...man kan nästan se hur det arbetas för fullt där inne...



Kolbron där kolen från det stora förrådet fraktades. Fin utsikt därifrån. Om jag minns rätt så var den avspärrad när vi var små. 



Här stod kolförrådet, det rymde 20.000 kubikmeter kol...imponerande. Jag tycker platsen med dom fyrkantiga fundamenten i raka rader är magisk och som avslut den höga stenväggen.



Det finns en stor hög med sand...eller vad jag ska kalla det. Det är både små små luftiga slaggstenar, kol och sand blandat. På vissa ställen har den liksom stelnat och man luras att tro att det är stenar eller berg.



Det var en skön stund i ensamhet... ja..Hanna var ju med såklart :)  Hemma igen så gjorde jag inte så mycket sen kom J på att dom ville ta ett sent dopp. Men det var ju så kallt i luften, 8-9 grader...ville dom verkligen? Jo, vi gick ned till sjön och dom badade medan dimman kom smygandes. Dom hann bara upp och torka sig så kom månen fram bakom träden. Nästan så dom ville hoppa i igen. Nu ligger dom i soffa och extrasäng i hallen uppe och tittar på film, A spelar. Tänkte försöka fösa dom i säng, skulle bli bättre väder imorgon och det vore ju synd att sova bort hela dagen. Så typiskt att jag ska in och besikta forden på em. Men det måste ju göras nån gån det med. 


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Älskar att din sambo tar hem nya prylar hela tiden :D Hanna är alltid söt <3