lördag 3 juni 2017

Uteliv.



Dagen efter jag och I kom hem från Roadtrippen så tvättade jag en massa kläder, plockade upp osv men jag tog mig även tid att så mina frön. I år blir det nästan inget ätbart. Det finns redan palsternacka i landet som har stått sen förra året, behöver nya frön. Och jag sådde bara rädisor...inte ens sockerärtor. Inomhus står det blomsterbönor och luktärt för senare utplantering.
Jag har rensat några rabatter men har mycket kvar. Får ont i händerna av det men finner det meditativt ändå :)

I torsdags tog jag pickupen till stan och handlade lite, mest jord och två stycken klematis. 




I det vilda runt tomten så har liljekonvaljerna börjat att sprida sin väldoft, ljuvligt!



En kväll förra helgen så tog jag och P också pickupen och åkte en sväng. Lite fika, lite solnedgång och fågelsång, behöver man mer? Älskar att åka ut i skogen, stanna och fika, undersöka något, se vackra vyer.



På spegeln står det " objects in mirror are closer than they appear"




Sånt uteliv gillar jag :) Uteliv på krogen däremot lockar väldigt sällan. Den här fredagen hade vi teamfest med jobbet, vi var hemma hos en av tjejerna. Väldigt roligt, gott och trevligt, alldeles lagomt. Jag drack faktiskt alkohol....något som inte inträffar särskilt ofta och ännu mera sällan på " festvis". Jag kände mig inte särskilt påverkad, alls, faktiskt. Mådde fint men var trött när världens snällaste I lämnade av mig här hemma. Men fy sjutton så dåligt jag har mått idag...så dåligt att jag nog aldrig mer kommer att dricka mer än två öl åt gången, om ens det. Mitt illamående står inte alls i proportion till mängden intagen alkohol. När jag var yngre blev jag aldrig dålig, aldrig. Men men, det är väl åldern och faktiskt så tror jag att det mediala spelar in här. Märkt att det inte funkar ihop och har därför inte druckit alkohol så ofta under dom senaste åren. Och då menar jag verkligen det...vi dricker otroligt sällan här hemma, nån cider på  sommaren och den kan lika gärna vara inköpt på ica. :) Men nu blir det nog ännu mindre :) Lika bra det, skulle dom förbjuda alkohol så skulle det inte göra oss något. 



Med det sagt så var drinken ändå somrigt god...





Inga kommentarer: