tisdag 28 mars 2017

Planer.



Jag skrev ju i förra inlägget att jag hade planer... :) Och planen är att åka till Skåne, i första hand till Österlen. Jag vill se Brösarps backar, Kivik med alla äppelodlingar, Haväng, Ale stenar, leta bärnsten och besöka Stenshuvud. Gå med fötterna i sand och få vågor upp på benen, dofta på blommor som inte finns här uppe och kanske få se en Sommargylling! Finns en massa fina ställen och trädgårdar som jag vill se...men man ska hinna med allt också :)
Åt andra hållet lockar Sofiero, Fredriksdal, Göteborgs botaniska, kanske Ullared osv.
Men, jag reser ju inte ensam så vi får samsas. Jag ska åka med min vän och arbetskollega I. Det ska bli så roligt! Planerna är långt framskridna...tre nätter är bokade men sen är det fri åkning, dit vi känner för. Längtar!

Bilderna lånade från internet. 



Brösarps backar.




Ale stenar.

1 kommentar:

Laila sa...

Ja den resan kommer du inte att ångra! Vi har vänner som har sommarhus nära Kivik så vi har besökt dessa platser många gånger. Ta gärna en tur till ett mycket speciellt café som heter Kaffestugan Annorlunda!
Allt gott!/Laila