lördag 18 mars 2017

En smula vår och häxkurs.



Hanna var bättre i benet och vädret mera tillåtande så vi tog en något längre promenad än  dom senaste veckorna. Snön smälter och isen öppnar sig så sakta vid inloppet till sjön. En del flyttfåglar är tillbaka tex dom ståtliga svanarna som flyger över huvudet på mig med tunga vingslag. Andra fåglar har varit här hela vintern men är mera synliga...som hackspettarna. Dom flaxar omkring och jagar varandra runt fågelmataren. Men den som kommer på bild här nedanför han satt i sin smedja och hackade grankottar :) I rabatten sticker det upp små gröna spjut av krokus och snödroppe och julrosens knoppar vilar ännu med huvudet mot jorden. Men snart så! Snart börjar det blomma igen, äntligen. 




Under "smedjan" ligger det fullt av kottar.



Kaninerna fick banan....då äter dom så det smaskar om deras små nosar :)



Papegojtulpaner med porskvistar.



Dom här fick jag av grannen, tackar tackar :)


Idag har jag varit på häxkurs...eller egentligen så är det mest inspirationsdagar och lärdom om det nordiska gudinnehjulet. Vet inte riktigt om jag gillar det upplägget.... helt klart roligare att ha gudinnor som vi är vana vid här uppe och inte tex keltiska gudinnor men att ändra om och lägga till element..nja. När jag började med magi...runt 1991 så hade jag inga gudinnor alls inblandade utan då var det dom fyra elementen och väderstrecken som gällde. Men iaf... det är roligt att träffa andra och få inspiration och prata med nån som är "lika tokig" som en annan ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja äntligen är våren på gång ��.
Våran kanin gillar också banan.
Monika

Tompa sa...

Jag gillar din rubrik: "En smula vår"
Skönt att söt-nöten är bättre i benet <3