söndag 12 februari 2017

Spårat.



Här bor vi :)


Efter att ha skickat iväg P och J och tre till grabbar till Malung på innebandymatch och sen lite morgonbestyr så gick jag och Hanna ut på sjön. Vi gick närmare skogskanten och inte efter banan, tittade på olika djurspår och lyssnade på fåglarna.


Här har en eller flera rävar gjort sig ett spår....


.....och på den här lilla kullen som väl är en sten under snön, så lämnar dom/den sin bajs som revirmarkering.


Bävergnagd.


Den här björken däremot har dött av sprängticka eller chaga som det är populärt att kalla den nu.


Och här bor bävrarna, vilket jobb dom gör. Fogar ihop pinnar, grenar, stockar och lera. Ingen ska kunna komma in ovanifrån. Ingången ligger under vattnet.



Från granen bredvid bäverhyddan har ekorren hoppat flera gånger, ekorrens spår ser nästan ut som harens, fast mindre.


Harens hopp, dålig bild dock.


Och det här lilla spåret har en liten gnagare gjort, sork eller mus kanske. Jag tänker på tågräls när jag ser dom här spåren.

Nu är kvällen här och jag är väldigt trött fast jag inte gjort så mycket idag. Promenerat, gjort mat i slowcockern och haft en healingkund. 
Igår däremot så var jag till min vän L och hälsade på. Sen åkte jag till nästa vän JK och gav henne healing innan bilen tog mig till Ica Maxi. Kom hem sent på em.

Och matchen då? Jo, den slutade med vinst till Js lag och han provade att stå i mål för första gången på en riktig match. :)


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Va kul med en massa djurspår.
Fina foton :)