lördag 10 december 2016

Lite av allt.


Jaha..jag släpade mig iväg till jobbet och det funkade väl ganska bra. Fast helt pigg är jag inte än. 
Igår hade vi julbord/fest med jobbet på Främby udde. Trevligt sällskap vid bordet men maten...var sådär. Det kallskurna var helt ok och gott men det varma var kallt och det var en miss. Kan bero på att många inte kom i tid... Dessertbordet däremot var en stor besvikelse...stor. Nån efterrätt i en sån liten fyrkantig portionsbutt som är så populära på restauranger nu för tiden och olika sorters godis, struvor och en sorts liten kaka. Hallå! Det ska väl åtminstonde finnas chokladpuddig, grädde, fruksallad och sådana saker....en liten butt med visserligen gott innehåll men ändå....julbord är överflöd för mig och det var det inte här. Inte på nån av matavdelningarna. Jag vet inte hur Främby udde står sig annars men jag tror fikat är bättre än julbordet. Lokalerna är fina iaf. Jag var nykter och åkte hem tidigt, tråkmaja...men det kändes rätt. 
Innan festen, på fm, så hade jag en healingkund. Så roligt att det börjar komma lite folk :)




Idag har jag hjälp med bloggandet av Katla. Hon kommer gärna och ligger i knä när jag sitter vid datorn. Helst när Franz inte är inne så hon kan slappna av. Jag skulle egentligen stryka men nu sitter jag gärna kvar med henne en stund :)



Här ser han oskyldig ut den lilla busen:)


Men det är såhär han brukar bete sig....


I torsdags bakade jag lite, det blev chokladmuffins, kolasnitt och snickerskaka. Får bli en till omgång bak senare. 
I tisdags gjorde jag och A langos, enklare än jag trodde och väldigt gott. Han hade gjort det i skolan och ville testa hemma. Vilket passade väldigt bra då vi har våran fritös framme just nu. Men strax ska den göras ren och ställas undan igen. 





Hur har ni det med julstressen då? Vi tar det som vanligt ganska lugnt, städar men inte överdrivet, bakar men inte tusen olika sorter, handlar julklappar men utan hysteri. :) Pappa har tagit en gran åt oss som står på bron och väntar, jag ska nog ta fram och göra i ordning runt julkrubban i helgen och lägga på dukarna. Tycker det var nyss jag plockade undan julsakerna...


Som ett löfte om någonting nytt....


Vackert vid jobbet en eftermiddag.

Nu bytte Katla stol så nu ska jag ta itu med strykningen. Medan jag skrev så pluggade A in några av USAs stater och svarade på några frågor. Dom har jobbat mycket med USA på engelskan i skolan under terminen och nu är det på sluttampen...få se om dom har lärt sig något. :)




1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Jag ser nog vem det är som viskar dig i örat - KATLA! Stremt.
Typisk 71:or och vara nyktra. Söta bilder på katterna och muffins? Gott 😊😀