torsdag 24 november 2016

Sol igen, skönt.




Imorse var det lite kallt ute igen och månskärvan hängde så fint över sjön när jag gav kaninerna mat och satte på mera värme i Lillstugan.
Jag var hemma igår, mådde så konstigt. Har ju skrivit förut att jag tyckt att det känns som att jag håller på att bli sjuk men att det inte bryter ut. Måndag- tisdag har det varit så svårt att andas, jag har tom använt min akutastmaspray och det gör jag väldigt sällan.  På onsdagmorgon var det ännu värre, hade lätt panik när jag vaknade och det gick så tungt att få ned luft i lungorna. Huvudvärk och ont i magen på det gjorde att jag valde att vara hemma. Ibland var jag säker på att jag hade feber, frös som i frossa, men jag låg snarare lågt i temp. 
Idag har det varit bättre men vid ansträgning så har jag känt att det blivit jobbigt igen. Hemma kan man ju vila, svårt i en fabrik... igår sov jag flera korta stunder, bara en lite en idag.

Såg i morse att A glömt att ta sin medicin så jag sms:ade honom och åkte upp till skolan med den. Stannade till på hemvägen och gick dom få stegen ned till ån vid " önskepinnarna". Solen sken in mellan stammarna och jag ville få lite träd, sol och vatten innan jag åkte hem igen. Tog några bilder, andades djupa andetag och lyssnade på en hackspett som trummade i en tall.


Här har trollen ställt fram en stol så dom kan njuta av utsikten över vattnet....

Jag var och fick håret klippt och när jag kom hem så stod min vän L och hennes dotter T på gården. Både deras besök och klippningen var inbokad sen länge och jag hoppades att det skulle gå bra, inget av det är direkt ansträngande. :) 
L och T fick båda healing och varsitt kort draget och tolkat. Sen gick vi in i huset och fikade och jag fick paket. En bok av en tjej som jag följer på Instagram. Så fin!


När dom hade åkt så gick jag och Hanna till postlådan och ned till sjön, helt slut när jag kom tillbaka och fick vila på kökssoffan. Alltså...det känns som på slutet när jag började bli bra från lunginflammationen men ännu inte orkade något. Drygt... Tagit det lugnt resten av dagen, bara gjort mat typ. Antingen så blir jag sjuk på riktigt eller så går det över...hålla på så här...


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Fin bok och du har tagit fina foton på solen/traden. Ta och krya på dig nu <3