söndag 23 oktober 2016

Löv, match, massage och shopping.



Så är det söndagkväll igen och jag undrar vart mina lediga dagar tog vägen?

På torsdagen var jag till underbara JK och fick massage och akupressur för min huvudvärk, stela nacke och ömma muskler. Hon fick healing av mig. Alltid lika roligt att få prata en stund. Mot bättre vetande så handlade jag mat på hemvägen...trodde jag skulle kräkas inne på ica maxi. Köpte en vatten och tog en tablett ute i bilen. Jag vet att det var dumt men den andra vuxna i familjen jobbade så det fanns liksom inget val. Dessutom så har vi haft svärmors hund när hon varit borta så jag hade lovat att ta Tuss med mig och hämta henne på stationen. Svärmor alltså. Men se det gick inte för jag låg i migrän. Det löste sig iaf, tur det.
Hade huvudvärk på fredagen också men nu är den borta och kroppen känns mycket bättre. På fredagkvällen passade vi på att få stopp i avloppet så barnen hjälpte mig att montera ihop högtryckstvätten med rensbandet och lysa med ficklampa, för såklart måste det vara mörkt och kallt, gärna med regn. Men vi fixade det!

På lördagen hade J hemmamatch mot Bjursås så han och jag åkte till hallen på fm. Våra killar vann och det är såklart extra skönt när exets barn spelar i motståndarlaget :) Nädå. Exet själv var inte med men jag bytte några ord med hans fru. Efter matchen  så grejade jag lite ute, planterade några tulpaner och tog in prydnadssaker som stod kvar. Men jag krattade inte ett enda löv.
Vi har massor med löv i år! Fast vi bor bredvid skogen så brukar vi oftast ha bara lite löv från dom träden. I år måste vinden ha legat åt vårat håll...precis överallt ligger det löv, mest asplöv. Så vi har lite att kratta....




Franz kan inte låta bli att smyga på Katla, fast han borde veta bättre.


Löv, löv, löv...


Tuss.


Hanna.


Och så en liten studie av en solros. " Allt har sin tid"

Idag åkte jag och A till Hemlingby köpcentrum och besökte Stadium outlet och Jula. Fick massor med oss hem. Så mycket att vi bara stannade på en skoaffär i Valbo och på Donken. Dyrt men skönt att ha en del handlat inför vintern. J ville absolut inte vara med...och slapp undan. Tar honom själv en annan gång. Inte lika akut med honom :) 
Nu har jag en pulled pork i ugnen som jag ska se till och imorgon är det jobb igen. 

2 kommentarer:

Laila sa...

Här låter jag vår gräsklippare med uppsamlare fixa löven, det blir finfin kompost på en säsong! Rekommenderas!
Fina husdjur!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

"Så är det söndagkväll igen och jag undrar vart mina lediga dagar tog vägen?"

Typiskt 71:or

Jag gillar verkligen din solros-studie 😀