torsdag 4 augusti 2016

Random stuff..



Nu kommer det ett ostrukturerat inlägg om allt möjligt. :)

En morgon när jag och Hanna tog en kort promenad så gick vi ned till badplatsen, efter en stund så prasslade det i vassen och en nyvaken Katla kom fram och sträckte på sig. Hon hade sovit där syntes det för hon var alldeles torr fast allt annat var fuktigt av dagg. 



Pappa var förbi med både kantareller och hallon. Svampen frästes med smör och fick sen koka ihop med lite grädde. Gött på mackan! Bären hamnade i en paj, också gott.






Franz är ute mer och mer, ibland jagar Katla in honom eller är allmänt stöddig och fräsig mot honom. Men han vidgar sina utforskningscirklar försiktigt och sitter gärna under Lillstugan och spanar. Han har inte lärt sig att använda kattluckan än fast vi visar honom den lite då och då. Han är väldigt tillitsfull och kommer fram till oss fast han vet att vi kanske plockar in honom. :) Och han tackar inte nej till en liten tupplur bredvid Hanna.




Det märks att luften är en annan, det är fuktigare med mera dimma och det tar längre tid för marken att torka upp. På måndag börjar jag jobba igen och jag vill verkligen inte....men jag har iaf jobbat lite andligt under semestern och det är roligt. :)
Just nu har P fått ett rensa och röja ryck....bra att bli av med gammalt skräp men han ställer till sån oreda. Det är grejor överallt!! och då mår jag illa.... Han är verkligen lite överallt och grejar och det är väl lite så det är. För att få plats med saker på ett ställe så måste det röjas ut på ett annat först. Meeeen....måste det utröjda stå på verandan, i hallen, i vardagsrummet och på köksbordet? En del ska kastas, annat säljas och något ska gås igenom först. Jag vore tacksam om han gick igenom det han har dragit fram nu innan han kommer med mera. Men ikväll började han och A att fundera på hur det skulle kunna bli på As rum om vi flyttade på den och kastade den och ....NEJ! sa jag bestämt, nu gör du klart det andra innan du börjar i ett rum till.
 Så nu sitter han mitt emot mig vid köksbordet och går igenom en papperskasse med tidningar. Det är PV Entusiasten, Leksingen, Nostalgia, Bilsport, Historia och Wheels blandat med almanackor och något tidningsurklipp. Själv har jag tidigare gått igenom pärmar fulla av nostalgi: urklipp, betyg, foton, brev, uppkörningsbevis, graviditetsrelaterade papper, hyreskontrakt osv osv. Roligt att titta på men nu slängde jag en hel del, skönt. 

3 kommentarer:

Vida sa...

Vilka vackra sommarbilder du bjuder på. Jag håller med, luften känns annorlunda och som den höstälskare jag är så njuter jag bara. Varmaste kramen och hoppas du får fina dagar även när semestern tagit sitt slut
Liv

Laila sa...

Även om det är lite sorgligt att höstdimmorna börjar komma så är det magiskt vackert ändå! Fint när katt och hund kan umgås!
Passa på och njut riktigt mycket nu av de sista semesterdagarna!
Trevlig helg!/Laila

Tomas Varg sa...

Hahahaha. Jag skrattade åt Kattla 😍
När jag flyttade in hon min vän för att bli inneboende så tvingade jag mig själv att slänga sådant jag var fäst vid. Sparade det viktigaste såklart. Idag känns det både skönt samt lite ledsamt.
Ps Fina foton och jag vill ha kantareller med smör och grädde nuuuuu 😁