söndag 14 augusti 2016

Lite djur, lite växter, lite andligt.



Förra året blev det inga vilda rönnbär, i år finns det massor. 


Franz har såklart sett och nosat på kaninerna genom nätet men en dag så fick han vara med in. Först satt han stilla nära mig, sen gick han iväg i buren och nosade och Pysen följde efter, nyfiken. Men kaninerna är lite rädda för katterna ändå. Sen blev Franz lite stöddigare och lurpassade på dom men eftersom jag inte vill att han ska anfalla dom ens på lek och göra dom rädda så fick han gå ut igen.


Sorgmantel


Pärlemorfjäril


Franz knasade sig och lekte runt den gamla soffan....och Katla låg på gräsmattan en bit bort och vilade men hade koll på honom. Sen slappnade hon av och njöt av att bli kliad. Han smög närmare och in i rabatten och spanade på oss. Men det gillade hon inte utan reste sig och glodde på honom. Jag avvaktade men visade att jag såg henne...så hon  nöjde sig med att fräsa och gå undan. Annars hade hon säkert gett honom en däng. Fåniga katt... bli vänner och hjälps åt med reviret. 

Annars så har det avstannat lite här med aktiviteterna. Räcket till verandan vill bli snickrat, Lillstugan behöver några saker till, bla element och trädgården växer vilt...
Men jag har iaf jobbat andligt dom senaste två veckorna, tre st hembesök. Två helt nya och ett som jag varit till förut som behövde rensa lite gammal stillastående energi i ett begränsat utrymme. Så det sista gick fort. Roligt :) Hoppas att alla blir nöjda, dom får höra av sig efter ett par dagar och berätta. I det första huset var dom då det, skönt. 

2 kommentarer:

Laila sa...

Fin katt men förstår att katt-kanin inte är någon optimal kombo.
Vad gör du när du "jobbar andligt"? Inne i hus hos folk?
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Men vilka härliga foton du tar. Ser så mysigt ut på kattbilderna <3
Jag fattar inte hur du lyckas fota fjärilarna. KRAM.
Ps.Tack för att jag kan höra av mig. KRAM IGEN <3