måndag 11 juli 2016

Sambodag




Igår ville jag och P åka på loppis i grannbyn, dom hade byloppis med flera hushåll som deltog. Killarna ville inte vara med så vi tog fyrhjulingen, lättare att parkera än bilen vid alla olika stopp. Vi fyndade lite smågrejer, billigt. Och faktiskt mycket sånt som vi letat efter. 




På vägen hem stannade vi vid grannarna, dom hade också loppis. Handlade lite där också och tittade på deras fina tomt där ån rinner förbi.


På eftermiddagen lyxade vi med entrecote, klyftpotatis, sås och sallad. Senare ville P fiska, inget barn var intresserat så jag ställde upp som fiskechaufför. Jag kastade lite jag med men fick ingen fisk alls, Ps fiskar åt vi upp när vi kom hem. Gött med nyfångad stekt aborre på hårt bröd med kall mjölk till. 

Det rinner två kanaler från vår lilla sjö och vi var in en bit i den ena och fiskade. Dom som bor där eller har sommarstugor är lyckligt lottade tycker jag. Det är så fint, både smalt och svårrott och små dammar. Det är inte så långt mellan och inte långt ned till dom grannarna som hade loppisen, där är det stopp för båtar. Men vattnet fortsätter ut i Svärdsjön.  Idag kommer vattnet från ovan...vi var till återvinningsstationen och blev rätt blöta. Nu känner jag att jag vill ta tag i något...men samtidigt...det är min första semesterdag...chilla. ;)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Åh, grattis till din semester. Va skönt. Sambodagar är så viktiga dagar. Att man få rå om varandra och få känna sig älskad. Jag saknar det ibland :(
Dina foton var otroligt fina, solen är min favorit :)
Ta hand om varandra. Kram