tisdag 12 april 2016

Vårkänning.



Snön är borta och våren kommer sakta krypande in i våra sinnen. Slängde en blick mot våran blomaffär en dag över helgen och såg att vagnen var full av nyanlända penseer. Var bara tvungen att köpa några. Dom blå till mamma och dom gula och blå till mig, passar vårat gula hus. Har svårt för dom knallgula men dom här är fint citrongula. I rabatterna sticker tulpanerna upp sina spetsar men än är det långt kvar. Vi får njuta av krokus, blåsippa och snödroppar så länge. Mot husväggen börjar gräset att grönska och jag repar av lite åt kaninerna för att vänja dom igen. 


Snödroppar.


Har försökt att gå lite längre promenader, en dag träffade vi på grannen till häst. Hanna hade nog gärna nosat lite mera ingående :) Men det är lite halvjobbigt med Hanna just nu, hon hör så himla dåligt! Man får höja rösten och då låter man lätt arg istället. Man måste se till att hon ser vart man tar vägen, även på gården, annars irrar hon iväg. Hon hör ju inte våra steg längre. Men har man fyllt 12 år och är hund så har man väl rätt att börja få krämpor och problem.

I fredags åkte jag och J till Valbo, köpte gympadojor till honom, jeans till mig och lakan till min och Ps säng. På lördagen gjorde jag och A läxa, dom har maträtter och bröd som ska vara klara till i maj. Vi passade på när vi var själva hemma. :) Söndagen städade jag ur kaninernas bur ordentligt efter vintern, A och P bytte till sommardäck på bilarna. Jag städade dom invändigt och J cyklade till byn och köpte lunch. Grillkorv med bröd :) Och hela helgen har jag letat efter ett par av As jeans...hittar dom bara inte! Gått igenom alla tänkbara ställen hundra gånger...finns inte. *suck* Måste nog åka och köpa nått till par innan jag drar till England.
Och resan närmar sig med stormsteg! Jag hinner knappt fundera på packning...jag som brukar vara ute i god tid ;) Lite nervös också....

3 kommentarer:

Laila sa...

Åh, ska du till England, vad ska du göra där?
Våren har kommit ungefär lika långt hos er som här ser jag. Underbara dagar!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Fina blommor, dom blå är speciella <3
Jag hoppas verkligen att vi får läsa om din englandsresa i bloggen :)

Rost och rädisor sa...

Så söta de är kaninerna. Härligt med vårblomning och resa!
Allt gott
/Anette