tisdag 8 december 2015

Fångat en gran.



I fredags blev det inte så mycket gjort, mest smågrejor. Men i lördags åkte jag och P till Smedjebacken och köpte möbler till Lillstugan. Dom är i typ rokoko-stil men jag har inget kort på dom just nu. Tyget är helt och ok men lite tråkigt så jag tror det blir en omklädning senare. På hemvägen gjorde vi några andra ärenden och sen kändes det som att dagen var slut.

På söndagen tog jag, barnen och hunden våran hillbillypickup och åkte till skogen. Vi gick på en väldigt lerig skogsväg, genade genom skogen en kort bit innan vi kom till ett hygge. Klev rakt fram till första granen och ansåg att den dög bra, sågade ned den och en mindre gran som J ville ha på sitt rum. När vi kom hem så åkte P och J på hockey i Leksand och jag och A grejade lite hemma.






Tyget på möblerna i närbild.

Någon julstämning vill inte infinna sig, gröna gräsmattor, plusgrader och regn... Jag har inte gjort några julförberedelser alls än förutom nån enstaka julklapp. Det är inte så himla noga, ge mig en gran, en Paradisask och några tända ljus så klarar jag mig :) Typ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin gran. Vill se dina foton på möblerna ;)

/Tompa