måndag 28 december 2015

Lediga dagar.


Härligt med lediga dagar! Det blir hundpromenader, umgås med kaninerna i dagsljus :) ser på film, spelar kort och sover länge :) Vi har sett en del filmer...bla Oblivion, X-men- Days of future past, Veronica och Micke, Elysium osv. Jag har även läst Grey- femtio nyanser av honom enligt Christian, den senaste av E L James. Idag jobbar P em, jag ska försöka rensa ut lite saker, J har en kompis här och A spelar på nya x-boxen. Men A ska få hjälpa mig lite sen tänkte jag, han kan inte bara spela. 





Det blev lite kallare, runt -9 grader och igår kom det lite lite snö igen.


Fåglarna har fått en ny matare.


Ännu en amaryllis har slagit ut. Idag ska jag byta ut några av hyacinterna, dom luktar rätt äckligt när blomman börjar vissna.



P bjöd på vaniljglass, strössel och hemkokt chokladsås till filmen igår, gött!

Jag har börjat fundera på om jag ska skriva års-sammanställningen men jag väntar nog nån dag till :) Man vet aldrig vad som händer dom här sista dagarna...förmodligen inget :) Men iaf, den kommer om nån dag. 


2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Fortfarande ingen bild på barnens Xbox, är inte det här en spelblogg? ;p
Skönt att du fått en massa lediga dagar...
KRAM

Laila sa...

Njut av ledigheten medan den varar! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!/Laila