lördag 7 november 2015

Regn och dimma.



J var ju på skoldisco igår och vann två danstävlingar, chokladen var en av vinsterna och han ville väl att P skulle låta den vara. Men det är eg ingen fara för P äter lchf just nu :)

Idag när vi vakade så skvalade regnet ner...tråkigt när folk är lediga. Jag masade mig upp och ut till kaninerna. Tog det lugnt inne,en kompis till J kom. Regnet upphörde så jag och Hanna tog en promenad, jag städade åt kaninerna och krattade löv. Innan jag var klar så kom dimman krypande över åker och äng. Bredde ut sig över sjön och smög ända in i trädgården. Katla kom och tittade vad jag gjorde. Slängde löven på komposten, hällde ut vattentunnan, ställde in redskapen och gav kaninerna lite hö innan jag åkte upp till affären en snabbis. In i duschen, fixa till mat, äta och sen se på Så mycket bättre. En av dom sämre säsongerna tycker jag...iaf hittills.
Lite trött nu men tänkte se klart ett annat program innan jag lägger mig.


En dörr...utan karm, utan hus...ute i naturen. Undrar vilken värld den leder till?


Välkommen in...







Tur att jag fick hjälp av Katla. Hon kollade innehållet i skottkärran och höll utkik efter monster i dimman....



1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Spännande dörr :)
Kul lapp på chokladkakan ;)