torsdag 15 oktober 2015

Det händer lite iaf.


I går kom äntligen grävmaskinen! Nu är våran infart urgrävd, matta lagd och nytt grus påfört. Nu måste vi bara lägga något efter kanterna igen och sätt upp nytt staket. Skönt att ha det gjort!
Och äntligen så har jag fått tag i en kille som ska fixa till fönstren på Lillstugan!!! Han skulle komma på tisdag :)
Fast P stått ute och hjälpt till vid grävningen hela dagen så fixade vi iaf till kaninburen. Nu kan kaninerna gå in och ut själva från den röda buren. Kanske inte den snyggaste lösningen men den funkar :) Dom hoppar ned på vita burens tak och på sidan av den går det en spång ner till marken. Dom ligger ofta på taket och chillar. Men snart är det slut på "ligga tätt ihop och gosa" dagarna. Idag hade jag in spån, halm och matskålar i den vita buren för att dom ska vänja sig vid den också. Tänkte dela på dom efter helgen :( Vill inte behöva göra det men vi vill inte ha syskonparade kaninungar i vinter och det börjar bli dags. Tror nog dom kommer att gilla varandra efter kastreringen också.



Elvis funderade en stund, sen hoppade han ut.






Jag startade dagen idag med en frukost i lugn och ro, ingen är hemma. Gick ut till kaninerna med mat och fixade med buren och lade plattor framför den röda för att slippa stå i leran som blir när man nöter på samma ställe. Städade i inhägnaden och plockade undan brädor och sånt från igår. Plockade även in kvarvarande trädgårdsdekorationer och slängde en stor blomma.


Trädgårdsåret går mot sitt slut...

Jag lockades in i skogen bakom huset, mycket pyssel och prassel i skogen idag. :) Och jag njöt av dimman mellan träden, doften av lövträd som går till vila och hackspettens trummande. Trots dom avlägsna ljuden av älgjakt, en granne som spikade och en maskin som lät.



 Stensötans rötter smakar lite lakrits.



Dimman började lätta något och jag och Hanna gick ned till sjön, kanske skulle det bli läge för fina bilder med sol och dimslöjor... men nä. Det var fint men inte som jag hoppats :)







Elvis hoppade från taket och gjorde en volt, hann precis få upp kameran. 

Inga kommentarer: