fredag 11 september 2015

Kommer inte på någon rubrik...



Den här jobbveckan har gått bättre, inte lika förlamande trött :) Men huvudvärken har blivit värre och värre med " vattenormar" i synfältet osv. Bokade en tid hos O som jag går cirklar med och hade sån tur att jag fick tid direkt efter jobbet på onsdagen. Perfekt, då blir det vila i fyra dagar innan jobb igen. Känner av nån punkt i ryggen än men ingen huvudvärk.
Dagen efter, alltså igår så träffades jag och O igen, och ett gäng andra såklart. För då var det dags för mediumcirkel, äntligen! Jag missade första gången för då var vi i Säfsen. Igår fick vi jobba med siffror på olika sätt, med kort och så fick vi ta in en andekontakt i sittningsform. Alltså att en av oss jobbade och den andra fick vara klient. Vi tog först in kontakten genom att bara känna oss för och försöka snappa upp ett gemensamt minne, sen gled det över i direktkontakt med anden/den anhörige. Alla övningarna var roliga och gick bra tyckte jag. Härligt att vara igång igen!


Hemma däremot så går det lite trögare...igår så tvättade jag och grejade lite. Var ute och gick och umgicks med kaninerna. Skulle ju bli lika fint väder idag trodde jag så jag sparade ogräsrensningen under syrenträdet till idag. Ska sätta ner vita pärlhyacinter där och helst rosa också. Men dom finns inte att köpa i vanliga affärer än verkar det som. Men idag är det gråare ute och inte alls lika lockande att rensa ogräs...eller måla i Lillstugan. Kanske ska jag passa på att göra ett riktigt städpass inne istället...


I år får vi äntligen smaka egna vindruvor! Hoppas dom hinner mogna riktigt innan frosten kommer på allvar. Skrapade rutorna en dag :(



Dålig bild på en räv, ser honom ofta på infarten till jobbet.



Och en lika dålig bild på tre rådjur.

" Mother I feel you under my feet, Mother I hear your heartbeat " Kan inte sluta sjunga på den här... vi sjöng den på häxkursen sist :)




Dimma över sjön igår morse, svårt att få på bild med mobilen. Men fint var det irl.





Proppfullt med blommor :)


Njuter av solen och morgonen på trappan. Kaninerna njuter mest av gräset :)

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Inte kul med huvudvärk :(
Typiskt 71:or att det går trögt hemma :)
Fin räv och fina rådjur :)
Låten "Mother I feel you under my feet, Mother I hear your heartbeat" var ju riktigt bra :)
Hanna var för rolig och blommorna var fina. Kram

Vida sa...

Vilka bilder.. har du instagram? Skulle gärna följa dig och dina bilder där i så fall.. jag heter adventureoflife74 där. Du är en skicklig fotograf. Sen hoppas jag vindruvorna hinner mogna, min mamma har såna i växthus och de är så goda.. om det är samma sort så tycker jag de påminner om monchichi-tablettasken men det verkar bara vara jag som minns hur de smakar. Tack för att du vill följa med på min färd i livet och livsäventyret.
Kramar från Liv

Laila sa...

Fina bilder! Och frostkänning redan! Hua!
Ha det gott!/Laila