lördag 8 augusti 2015

Hundar, färg, blommor och vacker natur.



Hej...är ni kvar? Trots att jag är lite seg med bloggandet....

Ja, vi har alltså haft svärmors hund Tuss här som ni såg i förra inlägget. Alltid lika prydlig, välkammad och klippt till skillnad från våran trasselboll. Kanske Hanna som borde ha hetat Tuss? Nåja, det är för sent nu ;) Hanna fyllde ju 11 år i mars och Tuss är 10 år, två damer som börjar bli lite till åren. Ibland märks det och ibland är dom som valpar.





Här är vi på utflykt till Vintjärn men vi stannade till redan innan för P ville göra några kast med fiskespöet. Mest för att testa sitt nya. Och såklart fick han en gädda...som fastnade i grönskan. Jag fick kliva ut på en sten och hjälpa till och gäddan fick så småningom simma vidare i ån.




Vi fikade vid den gamla gruvlaven och plockade nävarna fulla av smultron. Så enkelt och så mysigt.


P var på 40 års fest en lördag och jag skulle hämta honom på natten...fast det hann bli morgon, ca 04.00 när han ringde. Riktigt vacker morgon med dimma över åkrarna i Toftbyn.



Vacker var också solnedgången en annan kväll, jag provade en moppe som P köpt och redan sålt efter lite tillfixning :) Han är inne i en "köpa skrot, fixa till och sälja" period just nu. Fast mest är det åkgräsklippare....gah!




Annars så gör vi inte så mycket denna min sista semestervecka, P har jobbat ett tag redan. Men vi var och gratulerade syster på födelsedagen och fick träffa nytillskottet. N och Ls lilla tjej, så himla söt! Är dom verkligen så där små? Tänk om mamma hade fått vara kvar hos oss...vad hon skulle ha gullat :)
Jag har även röjt ut en del saker ur Lillstugan och målat taket i köksdelen. Har förberett för målning av fönster och vägg i den delen av köket som har själva köksgrejerna. Köpte färg i går när jag var till stan och gjorde en massa ärenden. Men jag var inte nöjd när jag öppnade burken...inte alls den gröna färg som visades på provbrädorna på affären.Den var mera grå...mycket mera grå. Surade en stund och åkte in och bytte den andra oöppnade burken med grå färg som jag hade. Tänkte att då kan jag använda den gröna som grå...köpte en annan grön...som var ljust mintgrön istället för den gröna jag hade föreställt mig med blicken på provbrädorna. Suck! Nu tror jag att jag målar väggen med den första färgen iallafall och "skitar ner" den andra och använder den till luckorna. Kanske...vi får se.
Surade iallafall lite till för det blev inget målat alls idag...

Men jag orkade inte sura så länge för vi gjorde god mat och så gick jag en runda i trädgården och sen en promenad med hunden.




Väldigt ruffsig vallmo.



Kungsljus...


....strandveronika...


...och ett jättekungsljus...alla med snygga spiror.

En annan med snygga spiror är Katla och hon vilade dom på Ps bil...det gillar han inte :) Så jag la ut gäsp-bilden på hans fb :)






Jag och Hanna ( som blivit lite kortare klippt ) stannade vid badplatsen på promenaden. Badplatsen känns sorgligt outnyttjad i sommar men nu verkar det som att värmen är på väg...så dax nu! När inte lika många är hemma och kan njuta av den.


En av dom få gångerna jag dricker alkohol är ikväll, en öl för att fira av semestern :)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Hej, klart vi är kvar trots att du är seg med bloggandet :) Vare gång jag ser Hanna och hennes frisyr så lägger jag av ett gap-flapp! Hon ser ju för söt/rolig ut, jag tror jag ska skaffa en sån frisyr :) Taskigt av P att skicka ut dig i sjön ;p Jag gissar att P fick smaka på karman när Katla låg på huven ;)

Typiskt 71:or att vara uppe efter klockan 04:00 och typiskt 71:or att dricka lite alkohol!