onsdag 8 juli 2015

Blandat....



Ja...jag är inte särskilt aktiv på bloggfronten, ni får ursäkta mig :)

Vi hade ett par dagar med riktigt fint väder, strålande sol och inte ett moln. Jag och P låg i solstolarna och gjorde ingenting. Blev det för varmt så gick jag in i Lillstugan och tittade igenom mina SJU kartonger med böcker från grannen. Mycket är skräp men en del blir kvar :) Badade lite och kände att det skulle bli skönt med semester. Men nu bara regnar det... Jag har iof inte börjat semestern än eftersom jag ju jämt är ledig tors-fredag.
I lördags jobbade jag 6-12 och efter det åkte jag och I på mässa i Hedemora. Helt ok utbud men så lite folk! Stackars arrangörerna. Min arbetskamrat M stod och erbjöd andlig healing, hennes första mässa, roligt. I fick healing av henne och jag provade en sittning hos en kvinna jag känner lite grann. Det var bra ;)






Har vi tur så blir det vindruvor i år, det vore roligt.





Mamma fick en bukett pioner på födelsedagen, mycket som har påmint mig om henne senaste dagarna. Saknar...





Taklöken ska till att blomma.



Köpte dom här orakelkorten med underbara motiv av Brian Froud på mässan.


Vi har fått en ny kompis, P sålde vår Linhai och lite andra fordon och köpte den här.





En morgon när jag gick en runda i trädgården så var Katla med mig överallt, hon gick i vägen, kastade sig vid mina fötter och höll på. Ville bara kela:)
Senare så såg vi henne genom köksfönstret, satt i spaljen och sen klättrade hon in under taket på Lillstugan. Jagar hon fladdermöss därinne tro?



Sen var hon trött och tänkte sova i ett stökigt hörn...men matte störde hela tiden och försökte smyga sig på henne och ta ett kort :) Men nu blir det till att sova inne tror jag...regnet öser ner.... Hoppas verkligen på några fina dagar iaf på min korta semester.

5 kommentarer:

sandra sa...

Så härliga och somriga bilder!

Vida sa...

Vilka underbara bilder på blomster <3. Förstår att du saknar din mamma och att det är tomt. Fina pioner du gav till henne.
Sen måste jag bara säga att vilka fantastiska älvkort du funnit, just älvor är de väsen som jag alltid älskat. Har två älvlekar av Doreen Virtue som jag bara älskar..
Varm sommarkram från Liv

Laila sa...

Den där rosbusken ser fantastisk ut! Fina pioner! Nu har ni verkligen kommit ikapp oss där uppe i norr!
Allt gott
Laila

Anonym sa...

Otroliga foton på div. fina blommor :)
Kattla är för rolig hon. HAHA!
Hoppas du får en fantastisk semester nu, kör lugnt på P's stora leksak. Den ser farlig ut ;)

/Tompa Varg

Anonym sa...

Vilka fina kort på blomster och på katten.