torsdag 30 april 2015

Lite andligt.


Ok, jag erkänner...jag ligger efter med bloggandet. Men nu kommer det lite uppdateringar i alla fall :)
För några fredagar sedan så var jag och P iväg på lite div. Han handlade en bläster och jag var till Hedemora och hämtade ut mitt pass under tiden. Sen åkte jag till Beröringskällan och träffade C som går på samma cirklar som mig. Hon ger sittningar med rådgivning och målar samtidigt en tavla, mest med händer och fingrar. Hon kallar det för själstavla. Låter färgerna komma som dom vill och tolkar samtidigt vad dom står för, just nu, för dig. Min tavla fick gult för mera lekfullhet, det blå står för kommunikation och som ni ser är det utåtriktat. Allt utgår från mitten, min egen kraft, som här är grön för natur, växter och det naturliga. Sen är det strösslat med guld, blått och grön/turkost glitter. Kameran kan inte göra färgerna rättvisa :) Man får såklart behålla tavlan. Ett roligt sätt att jobba andligt på tyckte jag.




Lite mera andligt.... förra lördagen så hade jag bokat Brostugan här i byn och erbjöd andlig healing. Dålig uppslutning..det var väl väntat iof men jag tog det som träning ändå. Hur jag ville göra i ordning, hur bänken var att fälla upp och få ner i väskan igen själv. Hur behandlingarna gick osv, för det kom några iaf :)
I söndags var jag till Fröken L igen och fick info om hennes nya utbildning: Multidimensionell behandlingsterapeut. Den innefattar en massa saker, mycket kinesiskt medicin som tung och pulsdiagnostik, elementen osv. Akupressur, massage osv osv. Utbildningen lät jättebra men jag har hela tiden tvekat och tvekade ännu i bilen hem. Men när jag blev ensam så funderade jag på sånt som jag tänkt att jag vill göra och sakta bleknade utbildningen bort. När jag har läst igenom foldern nu så är det inget som står ut, inget som direkt lockar, inget sug i magen att det ska bli roligt. Så just nu tror jag inte att jag kommer att gå den. Känns som att jag vill utveckla min mediala sida mera innan jag gör något sådant. Vi får se.



Kungsängsliljor...så coola med sina shackrutor. Ingen vit tyvärr.



Årets plantering.

En kväll ringde jag till en granne och frågade om jag fick ta hästskit i deras hög, och det fick jag. Så jag och P tog fyrhjulingen och hämtade ett lass som jag har spritt ut i landen. Gött för växterna! Det är så härligt nu när fåglarna kvittrar, det börjar spira i landen och allt doftar så gott. Även hästskiten luktar gott tycker jag, det tycker inte resten av familjen ;)


Härligt är det också att bo lite utanför tätorten, igår gick rådjuren och betade i dungen en bit bort, tranorna ropar och plötsligt hade vi en grävling under fågelmataren. Han åt upp äpplet som jag hade lagt ut och smaskade även på solrosfröna. Vi tittade på honom en lång stund innan han blev rädd och sprang iväg. Efter en kort stund var han tillbaka. Roligt att få studera honom i lugn och ro, annars ser man dom mest lite snabbt eller så är dom döda vid vägkanten.
Grävlingens budskap enligt Solöga: Säg ifrån, stå på dig! Ge utlopp för dina känslor. Min gåva till dig är att vara bestämd. ( Grävlingen jag mötte visade mig, att det är en viktig tradition hos dess folk att våga säga ifrån och att kunna sätta gränser. De klarar av det med lätthet genom att agera bestämt )


Inga kommentarer: