fredag 6 mars 2015

J 10 år!


I går fyllde världens bästa älskade J tio år! 10 år sedan vi blev föräldrar för andra gången...känns som nyss och ändå så längesedan. Vi har firat i två dagar redan för P jobbade kväll igår så då firade vi lite med honom på onsdagen och lite till igår :) Och sen blir det släktfika och kompisfika senare.
Själva naturen firade J igår med en fantastisk soluppgång och fint väder nästan hela dagen. När killarna gick ut till skolbussen så gick jag och Hanna på promenad, så fint ute med solen och ett tunt tunt lager med nysnö. Som idag är borta och det är mulet och det kommer ner något från himlen. Snöblandat regn ser det ut som. Den gamla snön börjar verkligen se sliten och trist ut och jag längtar efter vår. Men, gammal och vis som jag är, så vet jag att det dröjer...vi kommer att få mera snö innan våren kommer på riktigt. Men det är skönt att den börjar anas ;) Och på en del bloggar är dom i full gång med trädgårdsarbete, här är det tjäle än även om det översta lagret har mjuknat.








Dom här vandrarkängorna tog jag över efter mamma som inte använt dom särskilt mycket, fina i skicket....jag har inte använt dom alls, men nu plockade jag fram dom och har börjat gå i dom så jag känner om dom funkar. Dom är jättesköna men ändå så klämmer det ju lite innan man blir van. Och vet hur hårt man vill ha dom snörade osv.

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Fina foton och fina skor. Slit dom försiktigt :)