söndag 1 mars 2015

Brutal nackvärk, 15-åring,ny bebis och skidor.


Söndag igen. Jobb imorgon men jag är i valet och kvalet hur jag ska göra. Var ju hemma förut med ont i nacke och huvudet. Jobbade igen och det kändes sådär, mycket huvudvärk. I helgen har jag haft så ont i nacken att jag har gråtit, fått lov att lägga mig ofta för att avlasta och hade en hemsk huvudvärk. Helgen säger jag...men fredagen var värst, lördagen usel och idag ganska ok. Visste inte vart jag skulle ta vägen på fredag kväll, bara låg och kunde inte sitta upp några långa stunder. Kändes inte som den vanliga värken med stela muskler osv. Kom på att jag skulle ta min reumatiker medicin få se om den skulle ge någon effekt och jag tror faktiskt att den har hjälpt. Så förmodligen har jag en inflammation i nackpartiet. Sååå...jobba mina få dagar och riskera att det bli värre eller vara hemma igen...jag tänker gå upp och se hur det känns imorgon.

På torsdagen hade jag inte börjat få det där riktiga onda så då åkte jag till Valbo själv och handlade div presenter och två tunikor till mig :) Och på lördagen tog jag smärtstillande och skjutsade P till Grycksbo, han skulle ut med jobbet. Hockey och mat. Hade tur så han kunde åka med en annan jobbarkompis hemåt så då behövde jag inte åka lika långt.
Och idag har vi firat syrrans L som fyller 15 år i veckan. 15 år!! Hur gick det till..? Och dessutom så kan jag avslöja att hennes äldsta N och hans L ska ha barn!! STORT grattis till dom! Syrran ska bli farmor...knasigt :) Men roligt :)

När vi var där och fikade så var vi tvungna att se klart femmilen först. Våran släkting Anders Södergren gjorde sitt första lopp i det här vm:et och sitt sista i den här typen av tävlingar, nu tänker han tydligen satsa på långlopp. Vi känner inte honom personligen men det är extra kul att titta när han är med och nu gjorde han ju ett fint lopp, trots att han " bara" kom på 15:onde plats.



1 kommentar:

Laila sa...

Och nackvärk också! Du råkar då illa ut! Lider med dig! Hoppas förbättringen håller i sig!
Laila