torsdag 22 januari 2015

Mest om te.



När jag var yngre så gillade jag inte te så särskilt mycket. Tyckte det var starkt och lite beskt. Sen så lärde jag mig att dricka det med socker eller honung i och gärna mjölk. Idag dricker jag det utan det söta men fortfarande gärna med mjölk, lite beroende på vilken sorts te det är. En del sorter nästan svider eller killar i halsen utan mjölk. Jag har länge gillat teer som är lite kryddiga med tex kanel eller kardemumma. Både sådana i påse och i lösvikt. Jag har varit lite på min vakt mot teer i sådana trekantiga påsar  för dom första två jag provade var så starka tyckte jag, men det var nog mest otur.
Vissa teer är helt intetsägande,man dricker dom för att få slut på dom och köper förmodligen inte dom igen.En del är så konstiga i smaken att man ger bort dom eller ställer dom på jobbet, då försvinner dom alltid :) Andra blir riktiga favoriter som Ceylon gardens från Lipton, dom fanns att köpa i egna förpackningar förut, sen bara i "collection" med tre andra smaker och nu tror jag dom är borta helt, trist. Sen hittade jag ett vitt Yogi te som var gott men det försvann också. Gillade rooibos ett tag men nu tycker jag att det smakar parfym och det blir liksom fett i munnen och halsen.
Handlade på Willys härom dagen, gör sällan det, och tittade på te där. En sån collection låda med teer som inspirerats av olika bakverk råkade följa med hem. Varför vet jag inte riktigt...men jag har iaf provat den med päron och chokladsmak, helt ok. Faktiskt riktigt bra smak av päron. Återkommer när jag har testat dom andra.



Här har vi Yogi tea, Choco, med chokladsmak. Lite konstig upplevelse, men inte otäck, mera choklad än te tycker jag. Sen har vi Pukka, finns i en massa olika smaker, är både ekologisk och fairtrade. Just den här smaken gillade inte jag något vidare. Dom påsarna måste dra ordentligt för att det ska bli någon smak. Väldigt fina förpackningar!


Den här trodde jag på, ett chai te, men tyvärr. Inte gott alls...


Nu lämnar vi teerna och pratar om annat. Tex att det är skönt att ha gått ner i arbetstid :) Bara vilar och njuter än så länge. Har iaf beställt och fått min behandlingsbänk till healingen! Men jag har inte packat upp den än. Måste göra det och kolla att allt är med och är ok.

Tvättat, diskat, lagat mat, vilat, surfat osv.....tog en promenad på sjön med Hanna medan P plogade upp vägarna igen efter senaste snöfallet. Sen fick Hanna en välbehövlig tvätt och en ännu mera välbehövlig klippning. Inte klar än, orkar inte göra allt på en gång, axlar och nacke tar stryk direkt.




Nu tror jag det blir film....

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Blev också besviken på Chais teer :(
Skönt att du gått ner i arbetstid, ibland önskar jag att jag hade mer fritid och då har jag ingen villa, barn och djur att ta hand om. Hoppas du blir bättre i nacke o axlar. Jag längtar till den dagen du skiter i duschen och åker hem från blyyyy-fabriken. Kram