söndag 11 januari 2015

Snö, snöskottning, snöplogning och snölek.


Det kom liksom lite snö... det blåste och snöade som sjutton igår kväll. Det är så dags nu....


Halv snöstorm...

P var inte hemma så all skottning var kvar till idag. Och såklart hade P skottning av hockeyplanen också. Tur dom är flera som hjälps åt. Vi började här hemma innan han åkte dit, barnen hjälpte till att sopa fram min bil och skottade en del iaf. Sen frös A och gick in medan J testade att åka lite i backen.




Jag provade också :)

Vi tröttnade och gick in, jag och J såg på lite film. P kom hem och var bara inne en stund sen jagade han ut oss igen med order om ved, korv och rejält påklädda. Så vi gick ner på sjön och gjorde upp eld ute på udden, P plogade och Hanna pep hela tiden. Tröttnade på henne så när P var hem och hämtade något så fick hon vara med hem igen och missade korvgrillningen. Det måste ha svidit i den lilla korvmagen....;) Men jag förstår henne, det var kallt fast det eg inte var så kallt ute. Korvarna hann knappt landa i magarna förrän vi gick hem igen, då hade vi ändå varit ute ett tag och gjort upp eld och grejat.




Den fina skridskoisen är borta men nu fick vi vägar att gå eller åka på istället. P och A är ute och fixar med en liten fyrhjuling nu för A ville åka lite. Fast han frös värst av oss när vi grillade :) Än har dom inte kommit av gården men dom är på g låter det som.
Japp, där drog dom iväg. Hoppas det går bra.
Nä, jag skulle vilja kura ned mig under en filt men jag måste väl fixa lite inför morgondagens skola och jobb....matlåda? Vet sjutton om jag orkar.....

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Usch vad snö! Fy f@n va snö :( Men ni ser i alla fall ut att ha kul i snön. Vilken tur att ni eldade :) KRAM

Annika Christensen sa...

Ingen snö här alls.
Så mysigt med vintebrasa.
Allt gott
Annika

LINDA sa...

Det är väldigt fram och tillbaka. Gick en väldigt halkig promenad efter jobbet. Nu har vinden ökat rejält och det smattrar regn mot fönstren. I morgon ska det blåsa ännu mer och snöa igen. Jag vill ha fem minus, vindstilla, solsken och djupa drivor med snö till mitten av mars. Inte det här blasket.

Solsken (ha ha ;)
//Linda