torsdag 4 december 2014

Snurr i skallen och vildsvin på skolgården.


Det händer så mycket annat att jag inte orkar blogga. I den fysiska världen ser det kanske inte ut så men inuti min skalle där snurrar det för fullt :) 
Var på egen sittning hos Fröken L och fick akupressur och vi pratade om en massa bra saker. Det gäller ju för mig att ta till mig det också, att ha tillit till att det blir bra, det som snurrar. 
Igår var jag till företagshälsovården ang astman och fick träffa en bra läkare som jag kände förtroende för direkt. Där blev det också en massa bra saker sagda. 






Katla spanar på fåglarna, just den här gången var det mina favoriter Stjärtmesarna som var på besök för första gången den här säsongen.

I söndags var syrran med familj hit och fikade, trevligt, vi träffas alldeles för sällan nu för tiden. Pappa kom lite senare och efter fikat så åkte vi till skogen och tog en gran. Så fin! Och så fint i skogen, hade velat vara ensam en stund....




På hemvägen igår dök det här gänget upp. Jag körde åt sidan för att titta på dom, vildsvin är inte så vanliga här. Dom var helt orädda och gick mellan min bil och diket när det kom en annan bil. Det var tre små ljusa kultingar och en något större och mörkare individ. Jag såg dom bara någon kilometer hemifrån och tänkte: neeej...vad gör ni här? Jag vill inte ha er i min trädgård. Senare på kvällen var dom på skolgården och där sov dom visst över. I dag hade dom inte gett sig av och rektorn ringde polisen. Det beslutades att dom skulle avlivas eftersom ingen mamma syntes till, den lite större var också bara ett barn och för att dom var så orädda. Hade synts till mitt på byn bland folk på flera ställen. Det kom en kommunjägare och sköt dom strax utanför skolgården och barnen hade fått prata igenom händelsen eftersom några hade sett det genom fönstret. Jag kan väldigt lite om vildsvin...





Inga kommentarer: