måndag 29 december 2014

Blandat gojs.


Så, dagarna rullar på och vi gör ingenting. Eller ja...P jobbar lite då och då och vi andra latar oss, spelar, läser, tvättar osv. Försöker klämma in lite andlighet mellan varven också.


Katla liknar Yoda från Star wars när hon har öronen sådär :)
På den undre bilden är hon nyfiken på vad det är som händer i frysen... Det gäller ju att passa på och frosta av den när det är kallt ute.



Idag var det inte svinkallt ute så vi tog oss ner på sjön och provade skridskorna, båda barnen behöver nog nya för det klämde lite. Och jag hittar inte As täckbyxor fast jag VET att han har ett par...tror han glömt dom någonstans. :( Han fick ta ett par fula reservare på sig som var för korta eg. Jag åkte också och fasen vad ont man får dom första gångerna på säsongen. Så vi blev inte långvariga men det var roligt ändå. Barnen gick in och tinade upp tårna och jag gick en sväng med Hanna. Sen gick jag upp i "skogen" bakom huset och bara andades ett tag. Tittade på småfåglarna som kom flygandes genom trädkronorna och jag blev glad för jag förstod ju att dom var på väg till våran matare.





Lade ut mitt år, dom tolv månaderna och  kortet i mitten representerar vad hela året kommer att handla om. Roligt att prova att tolka lite :) 

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej
Det här med att göra ingenting är det bästa jag vet. Man verkligen kan ladda om och ta emot ett nytt år.
Gott slut och Gott Nytt år önskar jag dig.
Annika

Tomas Varg sa...

Inte typiskt 71:or att vara ute och roa sig i kylan ;)
Jag blir glad att ni matar fåglarna :) Gott nytt år söstra mi