söndag 21 december 2014

Pynt, sol och is.


Hej på er! Har inte haft någon lust alls att blogga men nu får jag skärpa mig. :)
Har fortsatt att mått konstigt, ont i kroppen, mycket huvudvärk och haft en känsla av att vara bortkopplad.Har mycket att fundera på men vill inte skriva någon innan allt är klart.
Det har i alla fall börjat bli jul här hemma och det är mysigt även om inte alla i familjen uppskattar det...



I år har jesusfamiljen fått några nya figurer och en batteridriven ljusslinga som lyser så mysigt på kvällarna. Granen är klädd och är min favorit julgrej. Älskar doften och blingblinget :) Ganska stor gran i år.


Det kom ju lite snö men den töade bort och sen kom det ännu mindre snö som mest ser ut som frost. Och vi har en del frost också, det är bra så ger det en liten känsla av vinter. Vackert när snön glittrar i kristallerna. Jag och Hanna har tagit några promenader och idag blev J med. Han ville prova isen på sjön. Vi gick inte långt ut för vi hade ingenting med oss att testa isen med eller att dra upp någon med om vi skulle trilla i. Den var då stabil där vi provade. Och den "sjöng" för oss, ibland låter det nästan läskigt, helst på kvällen/natten.






Nu har dom andra lagt sig, P ska jobba imorgon och jag ska slå in några julklappar nu tänkte jag. Hanna övervakar från kökssoffan och eg skulle jag också vilja rulla ihop mig till en boll och sova. Men någon måste se till att det blir gjort...och det är tydligen jag :)
Några klappar kvar att slå in, städa lite imorgon och kanske baka. På tisdag blir det matlagning. Idag har vi iaf gjort köttbullar och handlat det mesta inför julen. Inga överdrifter vare sig det gäller mat, städning eller klappar. Det finns annat som är viktigare, att spela kort tex :) Igår var vi uppe länge och spelade poker med barnen, ja, bara om poäng såklart!
Är det fritt fram nu tro? Vill ju inte att något barn ska komma klampande mitt i paketinslagningen.



3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Ja nu får du skärpa dig :p
Fina kort. Förstår känslan med riktig gran, det luktar ju så gott av riktig gran :) Frostfotot var mkt fint (Y)

Vida sa...

God Jul Annica <3
Kramar från Liv och tack för fantastiska bilder

linnea-maria sa...

God Jul Annica <3