söndag 9 november 2014

Färgglatt.


I torsdags var det mediumcirkel och jag visste inte om jag skulle kunna åka, hade huvudvärk hela dagen på jobbet. Men jag mellanlandade i svärmors ateljé och sen mådde jag bra. På cirkeln fick vi öva korta, snabba sittningar, färger och kläder och på slutet var det andekontakt för dom som ville.



Var tvungen att knäppa ett kort på vår nya fina grönsaksavdelning :)

På fredag em gjorde vi ingenting och på lördagen sov P för han jobbar natt. Jag grejade lite inne och när han vaknade så åt vi god mat och kladdkaka. Röjde upp, tvättade osv innan jag landade i soffan, barnen fick spela och P åkte till jobbet. Som nu, han jobbar 12 timmars pass idag/natt. Tidigare idag var jag och barnen ute och klippte ner några perenner som jag inte hunnit med och vi var till skogen en sväng. Tog några små granar i gränslandet mellan väg och skog. Såna som blir röjda sen och inte får bli stora träd i alla fall. Nu pryder dom lådan på baksidan.





Kunde inte motstå det här skinkfatet från Gabriel, fanns på vår lokala köp och sälj på fb.



Och min Äkta makar har slagit ut. Beundrade den samtidigt som jag spanade på småfåglarna. Och såg en fågel som jag har skymtat förut men inte varit säker på att det var den. Idag kunde jag konstatera att det var en (eller flera?) Svartmes. Ser ut som en blek talgoxe utan randen på magen, med vit nacke och är mkt mindre.

Nu måste jag lämna över till J....han har ingen uppkoppling och vill vara på nätet lite. Jag ska snart se på Allt för Sverige.

1 kommentar:

Vida sa...

Så underbart vackra bilder. Vilken härlig grönsaksavdelning och vackra rosor. Ha en fin helg!
/Liv