söndag 12 oktober 2014

Städat bort och skaffat nytt.


Ännu en vecka har passerat...och jag tror städjävulen har tagit sitt grepp om P :) Han har börjat röja ännu mera i källaren, kastat, sorterat, sålt och plockat ihop. Och i helgen har vi röjt lite i förrådet uppe, bara skrapat på ytan. Men ändå. Lade ut barnens gamla leksaker på en lokal köp och sälj sida och snurrstolen som J haft på sitt rum. Redan sålt en del :) Det var mest på lördagen och jag passade även på att tömma mitt köksland på slabbiga frysta växter. Skönt med en paus från innestädandet.
Idag, söndag, så åkte jag och barnen till Valbo köpcenter och uppgraderade deras klädförråd. Dom växer fast jag inte tror det :) Det gick rätt bra och vi fick allt vi tänkt oss med hem även om jag hade hoppats på lite mera "vanliga" kläder också. Nu var det mest jackor, skor och handskar. Och jag hann slita åt mig en topp också! Vill åka på en egen shoppingvända...
  


Hade lite tid över innan cirkeln i torsdags och beundrade solen som var på väg ned i ett molnsjok. Vi fick en demonstration i hur en av tjejerna i gruppen arbetar när hon målar och tolkar en klient. Vilken energi! Roligt att se, sen blev det en övning med färgtema, fika och sen andekontakt. Tyckte allt gick skapligt för mig.


Höststädning även ute.


Hittade tvålar från hotellet vi bodde på när vi var i Holland/ Nederländerna och lärde oss göra plåster...det är ett tag sedan. Dags att kasta dom! :)


Jag och J delade på en stor bit av Madames chokladtårta och A åt en chokladboll inne på Valbo. Mäktigt men gott!


Inga kommentarer: