tisdag 24 juni 2014

Kall midsommar.



Så har det varit midsommar igen...en kall en. Vi hade - 1,4 grader på natten och några av mina plantor i kökslandet frös! Helt otroligt... Men före det så var pappa hit och åt med oss sen vilade vi lite och åkte till Ps syster för knytkalasfika, gött. Senare på kvällen så tog vi som traditionen bjuder en åktur. I år blev det våran offroadgolf som fick äran att skjutsa oss på skogsvägarna, först till Åg och sen till Vintjärn. 





Resterna av kolhuset vid hyttan i Åg.




På midsommardagen gjorde vi inget speciellt, bara skrotade omkring. Kallt och ruggigt. På kvällen såg jag och barnen på Harry Potter och Halvblodsprinsen och P stökade med nya fast beg datorn. Han har även köpt en Asus Transformer book åt mig :) Det är en surfplatta som man kan klicka fast på ett tangentbord och då funkar den som en vanlig liten dator. Finns både surfversion och windows på den. Skriver på den nu om inlägget ser knasigt ut. Coolt att kunna dra och peka på skärmen...



Hann plocka en blombukett men hann inte hem innan regnet kom på midsommardagen.



En dag tidigare i veckan var jag och både fick och gav healing till M på jobbet. Sen åkte vi till en man som hon känner. Han är stentokig! Ja, han kan en massa om stenar och kristaller och åker tex till Afrika för att själv gräva fram dom. Han hade en massa fint och jag handlade några. Ovant att dom är råa och inte tillfixade. Ett väldigt roligt besök. Tack för det!


Inga kommentarer: