söndag 11 maj 2014

Finaler, skor och blommor.



Veckorna går fort nu och ändå så händer inget tycker jag. Den här veckan har varit ganska kall och blåsig, jag har inte gått så många promenader men nån har det blivit i alla fall. I torsdags var det sista gången på healingcirkeln inför sommaruppehållet och det märktes, mycket folk där. Bokade en tid hos L åt mig lite längre fram.



Vintern har gått hårt åt mossfloxen, bara ris kvar på många av dom. Men jag ser att det kommer nytt underifrån. Och dom vita pärlhyacinterna har blivit flera.

I fredags var det tacos först och sen finalen i lets dance som vanns av Benjamin Wahlgren. Jag och djuren fick sitta i soffan själva för ingen annan var intresserad och P åkte och jobbade. Likadant var det i lördags då det var Eurovision song contest, Sverige representerades av Sanna Nielsen med låten Undo.Hon kom på en hedrande tredje plats. Vann gjorde Österrikes "skäggiga dam" Conchita Wurst som eg är en kille och heter Tomas Neuwirth med låten Rise like a Phoenix. Jag är inget stort fan av tävlingen och tycker att den svenska uttagningen med deltävlingar är tråkig. Men i år så såg jag alltså den stora finalen. Tidigare på lördagen så var jag och barnen till stan och handlade kläder, mest till A men jag och J fick lite vi med :) Dom köpte även två nya spel, ett till PC och ett till x-boxen, båda är spel som är roliga och som man måste tänka och planera i. Idag har vi inte gjort något speciellt, städat lite och slappat en del :)



Hade glömt bort mina rosa converse som jag köpte för längesedan, inte använt dom alls. Nu plockade jag fram dom och trädde om dom, vete sjutton hur dom var trädda. Och hjärtat härmar jag skamlöst, sett flera som gjort så på sina bloggar när dom visat skor. :)

1 kommentar:

LINDA sa...

Vilka härliga tuvor med gullvivor du har! Jag sådde gullvivor i höstas, men hittills har ingenting tittat upp - hoppas!

Solsken
//Linda