söndag 17 november 2013

Lingonkrans.


Helgen har rusat förbi som vanligt. Mera ledigt tack. :) På lördagen grejade P med passaten som gått dåligt, hittade en slang som var trasig så nu får vi beställa en ny. Tur vi har fler bilar att åka med. Jag och A tog två hjulingar upp i skogen och han åkte omkring medan jag plockade lingonris. Sen tog vi en sväng ihop innan vi åkte hem. Jag gjorde mig en lingonkrans till ytterdörren, blev rätt bra för att vara andra gången. Förra året gjorde jag en i buxbom hos blomaffären här i byn. Vi åt god mat, såg på tv och sen soooov jag. Lika trött än.





Det är en lindad halmstomme under för er som undrar :)

Idag hade vi tidigt barnkalas hos Ps syster och efter det har vi tvättat, plockat, provat kläder efter Ps mamma, fikat osv. Nu står det ännu en lergryta i ugnen med fläskkarré, det blir pulled pork i matlådorna igen :) Men det gör inget, gott. Klockan är strax 19.00 och jag skulle kunna lägga mig, vad är det för fel? Ska kolla blodvärdet hos företagssköterskan på torsdag. Men jag ska försöka hålla mig vaken, vill se Allt för Sverige klockan 20.00.

Inga kommentarer: