onsdag 7 augusti 2013

Utflykten som gick åt fel håll.



Jaha...dags att ta bort nagellacket, ställa klockan, in med matlådorna i kylen och inse fakta: Imorgon är det jobbdags. Har ingen lust alls! Det har varit en sån otroligt skön semester. Säfsen, sol, slö, slapp..:) Jag har inte hunnit träffa alla människor som jag tänkt, inte besökt dom platser jag tänkt, inte fixat ute eller inne som jag har tänkt. Men jag har inte orkat i värmen. Bad och sol har varit återkommande företeelser här i Hunsen :) Vackert så. 



 Pelargonen syns som ett litet rosa ludd i bakgrunden.


Vackert med den lilla lila randen runt mittknappen....


...som kommer igen på baksidan av blomman. Raffinerat. 

Idag tänkte vi göra en utflykt, vädret var halvmulet och inbjöd inte till bad. Men vi var sååå sega på morgonen. Var till tippen och slängde div saker och handlade. Träffade en barndomsvän som gav mig ett tips i jakten på dom bortsprugna katterna när vi var till affären. Sen åkte vi hem och hämtade hund och barn och åkte iväg. Målet var Storsjön, jag har varit dit en gång för längesedan och nästan dit en gång med P, från andra hållet. Och så klart valde jag fel väg...och även när vi insett det så orkade vi inte vända. Humöret var inte på topp i bilen, inte ens från början..så... vi fortsatte framåt. Och kom ut i Svartnäs, då bestämde vi oss för Sixen istället. Där var bara en familj så det var lugnt och skönt. Vi gjorde upp eld och medan den brann ned till glöd så badade vi. Sixen är en kall sjö men den varma sommaren gjorde att det var skönt i vattnet. Sen grillade vi korv och fikade innan vi åkte hem igen.
P åkte på innebandy och jag gjorde matlådor, barnen spelar men nu är det snart läggdags.

 Hanna tigger korv.
Vackert vid Sixen.

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Söta Hanna <3
Hoppas att du tycker att du haft en bra semester i alla fall :)

Annica sa...

Det har jag absolut haft! :)

Annica sa...

Det har jag absolut haft! :)