fredag 16 augusti 2013

Är sommaren slut?


Som Vargen sa: Sommaren 2013 var varm och härlig. Han dödförklarar den men jag hoppas på några varma dagar till :) Men visst lider den mot sitt slut, dimman har gjort entré på mornarna och det är kallt när jag åker till jobbet. I trädgården finns det ännu vackra saker att njuta av. 



Luktärt och sparris i skön kombo.


Rosenbönan har äntligen fattat att den ska klättra! Så dax nu, ingen bönskörd i år inte.

 Orange och gul tigerlilja.


Humlen klättrar snällt...

...och likaså klematis och vinranka. Rankan dock lite långsamt. Tomaterna börjar rodna och månadssmultrona jag satte i år ger en massa bär än.


Dom blå grodorna däremot börjar tycka att det är kallt trots att grönskan gör sitt bästa för att bädda in dom.( och nej...det är inte Peter Carlsson och dom Blå grodorna )

På tisdagen gav jag healing till en vän och till A vid läggdags. När jag själv skulle lägga mig skickade jag distanshealing till en annan vän.
I onsdags ringde P och sa att maten serverades på Gruvbacken så jag fick svänga in där och mumsa grillad korv. Sen åkte jag och gav healing till en i grannbyn. Det är mycket nu! Och det är så roligt. Hoppas på att kunna beta av två till i helgen. Måste sätta fart om jag ska vara klar till nästa kurstillfälle. Igår tog vi en kort åktur på fyrhjulingarna, till Kompani. Vi grillade korv igen, letade stenar och bara lullade runt ett tag innan vi åkte hem. Ett skönt avbrott vardagslunken.




Slaggsten.

En del av den gamla gruvan. 




2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Haha. Du ska inte lyssna på vad vargen säger ;) Fina bilder på trädgården. Gillar den sista bilden, fin himmel :) Kram

Queen of Kammebornia sa...

Nej! Jag vill ha mera sommar!