söndag 30 juni 2013

Bollnäs med omnejd.


Jag och svärmor I hade bestämt att ta barnen med oss upp till Bollnäs och runt omkring där. Men det såg ut att bli så fint väder så vi ändrade oss. Och ändrade oss igen när molnen började rulla in över himlen :) Så vi åkte mot Bollnäs och Mobackes handelsträdgård. Jag har bara varit dit under lågsäsong förut. Vilket fint ställe! Mycket växter och mycket pynt, tyvärr så regnade det precis när vi var där så uteväxterna blev bara hastigt genomgångna. Måste tillbaka :) Vi åt på Max och sen åkte vi till resans egentliga mål, Växbo och Växbo Lin. Där I skulle köpa tyg men hittade inte det hon eg ville ha men hon fick lite med sig hem ändå :) Sen åkte vi till Träslottet som är en gammal hälsingegård. Där finns restaurang och cafe, försäljning av lokalt hantverk både saker, kläder och matvaror. Det finns en massa lekgrejor utomhus för barnen och en trädgårdsdel. Sist jag var dit så var trädgården förfallen och övervuxen, nu stod det lappar om att dom hade påbörjat en restaurering av den och det glädjer mig. Vi hade en trevlig dag trots mitt halsont och barnens motvilja. Jo..för dom ville inte vara med först men sen så var det ok och dom tyckte det var kul och skötte sig bra. :)

Nyare delen av trädgården.



En del av pionlandet.


Själva huset.

Badplatsen vid Balungstrand där vi stannade och sträckte på benen.

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Ni är ut på så roliga äventyr. När hag var lite var mina föräldrar också ut på äventyr och det är något man kommer ihåg som gammal. Era barn får ju jättemånga trevliga minnen med sig. Lyllos :)

Annica sa...

Tack!