fredag 24 maj 2013

Kursavslutning, halvstressad och så blommor såklart.



Då ska vi se...
Haft ett par halvstressiga situationer ang barnen. Först ringde Js fröken på fredagen och sa att J inte mådde bra, hade varit låg och inte ätit något. Ok.. jag ringde hem till P som ev sov efter nattjobb. Inget svar på någon telefon. Ringde pappa och syster ifall någon kunde hämta J och kolla efter eller väcka P. Ingen kunde... Ringde och ringde både hem och på mobilen. Fröken ringde igen, nu hade J kräkts. Ringde en granne till slut som lovade gå förbi och äntligen ringde P. Han var hos en annan granne...tydligen utan mobil....*morr* Jag ville ju inte behöva åka hem när jag skulle till Säter på kurs på kvällen. Men först skulle jag öva healing på en arbetskamrat. Det gick bra och både hon och jag kände en massa saker :) Träffade en fd arbetskamrat och vän utanför när jag gick till bilen, hann byta några ord. Hej, J! *vinkar* :)

Vi hade avslutning med Simply spirit gruppen och fick personliga omdömen av våran resa så här långt. Vilka talanger vi har mest fallenhet för och vad vi behöver jobba med eller göra för att komma vidare. Spännande! Det var en del pirr i magen innan hon kom till mig. Jag tycker att jag fick fina omdömen, hon vill bla att jag ska börja med  sittningar och få träna på det och på att använda olika redskap tex kristaller eller kort. Men herregud! Jag kan ju inte...jaha...det är därför man tränar...men ändå...jag liksom? Och jag skulle väl gå cirklar både i mediumskap och i healing? Ja tack, det vill jag. Alla i gruppen är duktiga och det kommer att kännas konstigt att blandas upp med dom andra grupperna men samtidigt så behövs det nog. Många har jag ju redan träffat på Ärkeänglakurserna. Det blir nog bra. Det var min tur att ha fika och är det avslutning så är det, jag köpte tårta och bjöd på. Vi drog över rejält med tiden och det hade jag inte varit beredd på... P trodde jag skulle komma vanlig tid eller liiite senare så han åkte till jobbet. Han hade ringt hem efter ca 20 minuter och tänkte höra om jag var hemma men ingen svarade. Jag ringde upp honom och fortfarande så hade inget barn svarat! Båda han och jag ringde flera gånger, både hem och på As mobil. Så hejdå:andet blev lite snabbt på kursen. Men så äntligen ringde P igen och då hade A svarat. *pust* P hade sagt åt dom att gå och lägga sig för jag var sen hem. Ok...sa A. Men när jag kom hem var båda fullt påklädda och inte alls i någon säng...Men just då var jag mest glad att inget hade hänt. Irriterad...ja, ok då, arg på P som åkte utan att ha pratat med mig. Visserligen så blev det inget mera med Js kräk, ingenting hemma. Men då på kvällen när jag kom hem hade han 39,4 i feber....så förmodligen berodde kräket på det.
Idag har han legat runt 38 grader, inget kräk, inget annat, bara feber. Trött och slut på morgonen, middag men piggare på em för att övergå i slut igen till kvällen. Jag har varit hemma med honom trots att P varit hemma och sovit och det är jag glad för. Han har behövt mig när han varit som sämst, fått febernedsättande, vatten osv. Men en stund ute har jag stulit till mig :) Plockade liljekonvaljer till båda gravarna så när P vaknat och A kommit hem från skolan åkte jag dit med dom. Var på apoteket, hjälpte pappa med räkningar och pelargoner och handlade mat.Vi åt tacos, jag har sett på Lets dance och P har åkt till jobbet. Och nu är det väl sovdags strax. Men nu har ni varit duktiga som orkade läsa ända hit så jag visar några bilder ;)

"Cunninghams white"


Spirean väller ut över halva rabatten, dags för en radikal beskärning.



Humla på lungört.



En del verkar ha missuppfattat det där med täckbark....ingenting ska växa upp! Men pärlhyacinter och i bakgrunden en stenpartiväxt...det kan jag leva med :)

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tomas Varg sa...

Jag orkade läsa "ända hit" Hoppas grabben mår bra nu :)