fredag 11 januari 2013

Då ska vi se.....




.....vad som har hänt sen sist.

Johannes fick magsjuka natten till torsdagen förra veckan, mycket kräktvätt att ta reda på. På lördagen åkte Peder till Globen på hockey, Leksand- Mora, som Leksand vann. Och då passade Amadeus på att börja kräkas och efter någon timme började även jag. Verkligen roligt att själv ha magsjuka och samtidigt ta hand om två barn varav det ena är magsjukt.. Som tur var hade vi inte våra värsta stunder samtidigt utan A var ju i det närmaste klar när jag hade min topp. Men vilken magsjuka...fy fan. Så ont i magen och så illamående mellan kräkningarna att jag längtade efter dom. Då är det illa. Amadeus kom nog till ro runt 00.30 och Peder kom hem 03.00, då mådde jag illa än. Sov större delen av söndagen och kunde äta lite nyponsoppa och rostbröd på kvällen. Mådde dåligt även på måndagen, ingen matlust alls utan nyponsoppa, rostbröd och cola var allt som gick ner. Amadeus mådde något bättre men gick inte till skolan förren på onsdagen. Och jag har varit hemma hela veckan, så slut i kroppen, ingen ork alls. Sen undrar jag om magsjukan triggade resten av kroppen också. Ont i kroppen, nacken, huvudvärk och yrsel. Tagit snedsteg och gått i luften, fått lägga mig ner. Känns fånigt att ha varit hemma en vecka efter magsjuka liksom....men jag hade inte klarat det. Gjort saker lite i taget och vilat i mellan, sovit mycket. Idag var första dagen jag gick utanför dörren, tog en promenad på sjön. Det gick ganska bra men jag var trött när vi kom in. A ska sova hos en kompis och vi andra ska mysa lite. Jag ska gå och göra mat nu tills dom andra kommer hem. Om inlägget ser knasigt ut så beror det på att jag använder datorn vid tv:n, P får ingen fart på min vanliga....:(






P gick med stavar och uppfann en ny sport, bobskidor med barn :)



( som vanligt är det mina bilder och du måste fråga om du vill använda dom. )

3 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh fy fan. Magsjuka från helvetet :( Jag hade magsjuka i mellandagarna men jag spydde inte däremot var magen som en jäkla spärrballong och det har tagit flera veckor att komma tillbaka.

linnea-maria sa...

Krya på er <3 glömde jag ju säga :)

Tomas Varg sa...

Men fy fan! Magsjuka tar hårt på mig också. En vecka tar det - minst. Jag har 2 meter till toan men att ta sig dit är som att bestiga världens högsta berg. Nu är det tack och lov 3-4 år sedan jag hade det. Det slutade iom att jag började jogga, lustigt nog. Hoppas du är frisk nu då :)