fredag 23 november 2012

"Ledig" dag.



Rolig övning på kursen igår, både att ge och ta emot :) Och i helgen är det Ärkeänglakurs för hela slanten! 
Men idag har jag varit ledig. Jag och A åkte in till Falun, började med att ringa på hos avd 33, neontalen, och ge dom prematurkläder som svärmor sytt. Glad blev hon som tog emot dom. Sen åkte vi till Hab och träffade As läkare, gick bra som vanligt. Käkade på Mc Donalds och där träffade jag på en vän, lite snabbt prat innan vi åkte igen. Träffade en tjej som jag köpte oöppnade LIF-sängkläder av. Dom hade fått dom i present men var inte ett dugg intresserade av hockey. Vidare hemåt och skolan. Var med in och pratade med kökspersonalen ang As ätning. Han äter ju ingenting... Kändes bra iaf. Handlade mat och var in till pappa. Hämtade barnen, städat toan, dammsugit och strukit en tröja till imorgon. Nu ska jag röja undan ännu mera i datarummet, gjorde lite i morse, svärmor ska sova här och vara barn och djurvakt. Nu ska jag piska igång sambon...



1 kommentar:

Vida sa...

Det låter så spännnande med dina kurser och andliga utveckling eller vad man ska kalla det..

Vad fint av din svärmor att sy kläder till neonatalen... mina vänner har just tillbringat 1,5 månad där (fast på Huddinge sjukhus) och jag kan verkligen förstå hur uppskattat det är att få kläder för man är dels helt oförberedd och sen så är det inte det man prioriterar om man inte är på avdelningen..

Kramen