söndag 11 november 2012

Fars dag och lite utepyssel.


Fars dag... Ja, det är alla pappors dag idag och jag hade min pappa på mat och fika idag. Proppmätta blev vi :) Pappan i huset jobbar och kommer hem sent, efter innebandyn. Igår var vi till Ps syster på mat och fika, vi firade lilla H som blir 2 år nu i dagarna. När han föddes var det snö ute minns jag för då var vi på teater...idag är det novembergrått. A är på utekalas och än har det inte regnat...ja, inte under kalastiden då :) Man får hitta små fina saker att glädjas åt. Jag tog en minipromenad med Hanna och plockade lite jox i skogen.


 Grått, grått och lite beige/brunt.


I skogen hittade jag en nävercylinder, trädet inuti hade ruttnat bort. Har en del bra förslag på vad jag ska ha den till, vi får se vad det blir. 

Vad är det som glittrar i andra änden?....Jo, det är Hannas ögon :)




 Hemma igen så fick trappan och bron lite nya prydnader. Hjärtat på bilden har jag fått av en tjej på jobbet, hon bara svängde ihop det lite snabbt vid maskinen :) Hon gör andra fina grejor också...HÄR kan du läsa mera. Jag hade en kruka med två olika ljung i på trappan förut men vill inte ha en keramikkruka ute över vintern. Och den ena ljungen är perenn så den skulle ju ner i jorden...var det meningen. Tänkte göra det redan igår men då var krukan frusen så den har stått inne inatt. Nu var krukan tinad och marken också så jag planterade ljungen...plantera i november..här i Dalarna....?....trök. Den icke perenna ljungen återanvände jag i mitt nya arrangemang, trots att den sett sina bästa dagar :) Lite enris i en mjölkkruka, lite granris och ljung i en trälåda....mer behövs inte. Mossan på bilden nedanför ska jag nog ha till julkrubban.



Den nya ljungen på plats, dom från förra året skymtar i kanten. Och längst fram....löftet om en ny vår...rhododenronknoppar :)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Va fint det blev på trappan. Gillar alla foton, men favoriten är fotot med Hannas ögon :) KRAM