lördag 20 oktober 2012

Tulpaner och älgkött.


Var till Siba i fredags och köpte ett fodral till mobilen och en present till A. Slank in på Plantagen och tittade efter en ljuslykta men hittade ingen. Däremot så hade dom rea på lökar.... kunde ha köpt en massa! Men behärskade mig och köpte tre påsar som kommer passa i stenpartiet. Så idag var jag ut och planterade dom. Hoppas det blir bra till våren.


Två sorters Botaniska tulpaner ( alltså inte förädlade) och vita pärlhyacinter.




 Katla var med ute, Hanna frös och gnällde in sig.

Röjde lite inne, P kom hem från jobbet, gjorde matlådor och så ringde pappa. Han höll på med älgköttet så jag åkte dit och hjälpte honom packa det i påsar. Sen hämtade vi assistenten och malde köttfärs, packade det och gjorde rent kvarnen igen. Pappa hade ju skurit klart det mesta när jag kom så det gick fort. Tänk när vi var små...då stod mamma och pappa och höll på med kött i flera timmar, hunden tiggde, pappa vevade en handkvarn och vi matade i kött och hårt bröd. Brödet rensar hålen från ev hinnor och sånt. Ja...fast pappa hade ju hållit på i någon timme nu med. Jag hade nog ändå inte gjort så stor nytta när det gäller själva "rensandet" av köttet :)


Senare på kvällen såg jag och P på en usel film som han hade valt...nästa gång är det min tur att bestämma :) Igår när han var borta så såg jag faktiskt film på tv:n, det händer inte ofta. Det var Dagboken...rätt ok tyckte jag. Och just ja, båda barnen var på skoldisco i går. Det hade gått bra för båda :)

Inga kommentarer: