söndag 7 oktober 2012

Rättviks höstmarknad 2012


Idag åkte jag och barnen på Rättviks marknad efter diverse turer här hemma. HUR kan man vara så omständig?? Trodde jag skulle bli galen en stund innan dom gjort sig klara. Men vi kom iväg i bra tid och var där till klockan 10.00. Det var inte mycket folk alls där då så vi kunde parkera nära och bra och strosa runt i lugn och ro innan dom andra började komma. Jag tror marknaden öppnade 09.00 men då kan det inte ha varit många där. Jag köpte inte så mycket saker men fick i alla fall med mig en ny kudde och ett reseset i siden/silke. Hade tänkt köpa sängkläder av en gubbe som jag handlade så fina av på förra höstmarknaden men han verkade inte vara där i år. Eller så missade jag honom. Barnen tröttnade rätt snabbt och vi köpte fika som vi åt på vägen hem. Träffade L och hämtade en leverans med Tuttar. Svängde in på Maxi och handlade mat innan vi var hemma igen.
Gjorde pannkaka till barnen och köttfärssås till mig och min matlåda. Har fuskat mycket över helgen.... inte bra! Nu när jag äntligen blivit av med några kilon. Men det är bara att köra vidare :) Nu ska jag nog lägga i en tvätt och stöka undan lite inför veckan som kommer. Barnen vill väl ha något mera att äta innan det är dags för dusch och nannen :)

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Tvätt, tvätt och tvätt. Man gör aldrig annat. Slarvat över helgen? Typiskt 71:or. Nu får vi ta hårda tag igen :)

Vida sa...

Rättviks marknad, det är verkligen dalaminnen.. blev plötsligt väldigt sugen på varma chips.. det köpte jag alltid där..

Kramar