fredag 28 september 2012

Still sick.


Köttbullen i min hals är kvar, gomseglet alltså, rött, svullet och gör ont. Hade feber i natt, vände och vred på mig, inget var bra. Har tagit rinexin som ju är avsvällande och då är det lindrigare ett par timmar. Tittat på några avsnitt av Trädgårdsonsdag, försökt läsa och mest degat. Men jag drog faktiskt på mig gummistövlar, jacka och en halsduk och gick ut i solen...en kvart eller så. Bara några steg upp i skogen bakom huset, orkade inget mer. Hanna var med mig och Katla for omkring som en speedad ekorre, full fart, långa språng  och upp i träden :) Synd att jag inte hade mobilen med mig och kunde filma henne. Gick ner till kökslandet och drog upp några morötter och sen fick det räcka, in igen. Helt slut och svetten rann på ryggen. Nu på kvällen gjorde vi tacos och medan det puttrade i pannan så kom en granne med egenodlade tomater :) Tack för dom! När vi ätit klart satt jag och barnen kvar vid bordet och P smet iväg till tv:n, hockey. Då sa A: mamma, idag i skolan så pratade A och några andra med oss om att vi killar är så högljudda. Och jag tänkte: ojdå...vad är det nu då? Och vet du mamma, A stod vid whiteboardtavlan och bakom honom såg jag som ett vitt ljus, det var liksom format som han. Det var lite på sidorna men mest såg det ut att vara bakom honom, som en extra A. Är det auran? Ja...vad säger man :) Han har visst snappat upp en del :) Jag frågade om han hade sett färger men det var han osäker på..det var mest vitt. Du får kolla bättre nästa gång då sa jag. Ja, sa han och gick..vände sig om och sa: men det såg coolt ut mamma!






Bilderna är tagna vid samma tillfälle, tänk vad en liten vinkling på kameran kan göra. Jag ville få med dimman och månen...men det gick inget vidare :)

2 kommentarer:

Vida sa...

Men, hoppas du blir frisk snart.. låter inget vidare. Krya på dig!!

Tomas Varg sa...

Jätte fräna kort :)