torsdag 16 augusti 2012

Orsa, hotellet.



Fick ett ryck och kände att vi behövde göra något som avslutning på semestern. Så jag bokade ett rum på hotell Strandvillan i Orsa åt mig och barnen. ( P jobbar ) Ett litet hotell med bara 12 rum. På onsdag morgon packade jag i det sista och så sa vi hejdå åt P och djuren. Stannade för fika och hade kisspaus annars gick det som smort. Kom fram vid 13.00 och skulle inte få rummet förren 15.00 eg. Men vi frågade om vi kunde lämna bilen på deras parkering och då sa hon att rummet var klart och vi kunde få tillgång till det direkt. Schysst service! 




Killarna ville inte lämna rummet!

Utsikt från vårat fönster.

Killarna ville knappt lämna rummet, tv med flera kanaler och tillgång till internet så dom kunde surfa med Ipodarna. Men till slut så gick vi ut för att hitta något att äta och se oss omkring. Vi hittade en lekplats och Daisys gatukök. Så hamburgare fick det bli. J hade kanske tre tuggor kvar när han skrek till och sa maaammaaa....och öppnade munnen som var full med blod. Hans lösa tand hade fått sig en knäck och stod rakt ut. Jag kunde inte dra loss den men det gick att vika tillbaka den. Han mådde illa och ville gå till hotellet. Väl där så vilade vi lite, tittade på tv och jag bad att få se i munnen på J. Tanden hade blivit grå! Nej nu skulle den ut, tog ett bra grepp om den och drog till och ut kom den. Skönt, slippa ha den där vickande, säkert med en vass kant. Sen gick vi och letade reda på en mataffär, köpte fika till dagen efter och kvällsmat. Hittade även en leksaksaffär där dom fick varsin grej och jag köpte ett hänge. Tillbaka med grejerna och lite slappande på rummet igen. Men nu hade jag fått nog :) Nu skulle vi gå en längre sväng. 



 Det vita huset med svart tak är hotellet. Svart tak..inte rött, det är ett hyreshus.


Fiskebrygga efter ån.

 Och vi hamnade på Orsa campingen där barnen lekte i klätterlekplatsgrunkan och var lite sura att vi inte hade badkläderna med oss. Jaa...sa jag....om ni inte bara hade velat vara på rummet så hade vi ju kanske kunnat vara här idag. Så vi sa att vi skulle stanna här och bada efter björnparken nästa dag. Lite tråkigt att poolområdet redan hade stängt för säsongen, likaså kiosken och strandrestaurangen, det stod ju många vagnar kvar på campingen.






Vi gick sakta tillbaka genom Orsa och hamnade vid Daisys igen, den här gången blev det två glassar och en dricka. J ville inte äta. Det var en sån skön kväll, en riktig sommarkväll och det är vi inte bortskämda med den här sommaren. Efter mera mat, tv och spel så läste vi saga och lade oss. J somnade ganska snabbt men både jag och A vred oss en del. Jag vaknade flera gånger under natten och kudden var inte så skön.
 Så jag tänker nog gå och sova nu så berättar jag mer i morgon. Ok? :)

Förresten....i onsdags var det 6 månader sedan mamma gick bort...ett halvt år utan mamma....ett halvt år! Känns som en evighet....och ändå inte....

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Men jösses, dig kan man ju inte hälsa på för då drar du väll loss mina tänder. Hua ;)

Annica sa...

Det beror väl på om dom är lösa....det blir värre i nästa inlägg från Björnparken :)