onsdag 1 augusti 2012

Hemmadag.


Hemmadag i dag... grejat lite i skrubben på övervåningen igen, tar lite i taget :) Annars har det inte hänt så mycket. P bakade två rulltårtor med våra egna jordgubbar i, en till oss och en till jobbet. Gött! Nu har han åkt och barnen har lagt sig, jag funderar på en film. Om jag orkar...en tjejfilm som P inte vill se ;)



Den lila blåklinten längst fram matchar fint mina vallmo och....


 ....även ärtblommorna passar in. Gillar den här sorten med färg på blommorna och inte bara vita.


 Och i år ville mina sådda ringblommor...förra året kom det bara " vildsådda" enkla blommor.


Killarna ville absolut skjuta luftgevär så jag fick vackert stå bredvid och " vakta" en stund. 


Och även i år blommar mina liljor...luktar vanilj i hela sovrummet :)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Fantastiskt vackra bilder på dina blommor, ja på barnen också :)