lördag 25 augusti 2012

Fin kväll.

På torsdagkväll var jag upp till pappa nån timme och gick igenom lite jox. Mycket minnen som kommer fram när man går igenom gamla saker. Jag tror mamma sparade på allt....gamla skolböcker och teckningar, deklarationer, brev, vykort osv osv. Så jag förstår var jag har fått mitt samlande i från ;) Vissa saker är ju kul att dom finns kvar men varför ska man behöva spara deklarationer från tidigt 90-tal?

I går, fredag, åkte vi in till Falun och gick på bio, senaste Batmanfilmen. Svärmor sov här hos oss och vi sov i hennes lägenhet. Barnen hade laddat upp med fika och godis, skulle ha farmormys. Vi satt på bion och åt mörkchoklad och drack ramlösa :) På morgonen åkte vi till Faluns nya köpcenter Bataljonen och gjorde en snabbvisit. Hem, pratade med svärmor, gjorde mat, åt, jag åkte till syrran. Där fick jag och I fika, glass och prat, såklart :) Trevligt!

Hemma igen så var kvällen för fin för att kastas bort.... så vi tog fyrhjulingarna upp på byn och köpte korv och åkte till skogs.




 P lekte lite i en brant backe först...


Vi åkte till Kompani, parkerade och gjorde upp eld. Barnen lekte och jag och P pratade och höll koll på elden. Han fipplade med sin telefon också...jag måste köpa en annan mobil. Min börjar det bli antikvärde på och så vill inte datakabeln fungera jämt. Nu tex fick jag knappt ur dom här bilderna ur mobilen. Nåja, vi njöt av kvällen, det var fint och knappt några mygg. När det började mörkna och glöden falnat hörde vi musiken från Mannes loge :) Det var tider det! Men det var ganska mycket bilar på parkeringen nu med när vi åkte förbi....men inte som när jag var yngre. Hmm...kanske kan vara nått att berätta om när inspirationen tryter. ;) Nåväl, nu är vi hemma igen och barnen har krypit ned i sina sängar för en stund sedan och jag gäspar. Men jag blir uppe en stund till, har lite att fixa på datorn.





 Någon eller några hade tagit slaggstenar och någon barkbit som det var hål i och hängt upp i en liten gran :)



 Telefonfipplande.



2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Jättefina bilder! Vad tyckte ni om Batman?

Annica sa...

Köpcentret heter visst Majoren och inte Bataljonen....;) Fast jag tyckte det passade bättre!