fredag 6 juli 2012

Växter jag mött.

Måla måla måla...verandan...men färgen tog slut. Vilken otur! ;)
Jag och barnen tog en promenad med Hanna istället och med oss hade vi Svenska botaniska föreningens häfte: Växter jag mött. Det är 100 vanliga växter, lätta att känna igen, som man kan pricka in. Och eftersom det är både tidiga och senblommiga växter så har man 6 utflykter på sig. Jag begränsade oss till 15 stycken för jag vill att dom ska känna igen växterna också :) Och såklart plockade jag en bukett och tänker hålla förhör ikväll :D Bra initiativ av SBF!





2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Vilket roligt sätt att lära sig blommor på!

Laila sa...

Vilken trevlig idé! Hoppas barnen nappar, att kunna identifiera växter gör att naturupplevelsen blir så mycket rikare!
Ha det gott!/Laila