måndag 9 juli 2012

Pionfrossa!

Ojojoj! Här ramlar inläggen in...två på samma dag igen? Måste bero på regnet. Röjningen som jag pratade om i förra inlägget...? Nja...det är väl inte så noga..
Pioner är härligare! Jag var ut och plockade mig en bukett innan regnet förstör dom.


Den här hade jag önskat mig länge innan jag slog till och köpte mig en. Den trivdes inte på sin förra plats så jag flyttade den. Tror det är 4 eller 5 år sedan inköpet. Och i år blommar den äntligen! Min Bowl of beauty.


En till okänd rackare som snart ska slå ut, inte heller sett den blomma någon gång.




Jo...jag blev lite Japaninspirerad av boken jag läste...Den sista konkubinen. ( se tidigare inlägg )

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Jättefina bilder som vanligt - och två blogginlägg på samma dag? Inte dåligt söstra mi. Det beror absolut på regnet för jag bloggar som aldrig förr. Kram

linnea-maria sa...

Fint :) Pioner är väldigt japanska tycker jag. Mina vita pioner och mina knotiga syrener vid poolen har lite japanstuk över sig.

Vida sa...

Älskar pioner, de är så vackra.. gillar också sista bilden. Du har verkligen fallenhet för färg och form.

kramen