torsdag 5 juli 2012

Födelsedagsbukett.

Idag skulle mamma ha fyllt 68 år...Jag var till graven med en bukett av pioner, plymspirea och ungersk syren. Jag hade mycket mycket hellre fått ge henne den på riktigt.... Jag saknar henne i både stort och i smått, att kunna ringa och fråga om något eller bara prata bort en stund. Samtidigt som jag sörjer att hon är borta, så försöker jag minnas allt roligt vi har haft och den vanliga vardagen. Hon fanns ju alltid där. Rätt som det är kommer jag på någon fras vi brukade säga i en given situation och då ler jag oftast för mig själv :)







Idag har jag även börjat måla verandan. Det är trist..."pinnarna" är fyrkantiga så det är fyra lika stora ytor som ska målas på varje pinne, istället för som på en bräda där det ju blir två stora ytor och två smala. Men det blir nog bra när det blir färdigt. Sen ska golvet få lack också....eller kanske färg? Fast det håller väl inte...

2 kommentarer:

Vida sa...

Varm kram på dan. Nånstans tror jag hon ser dig och njuter den där buketten..

Kramar

Annica sa...

Tack, det är jag övertygad om att hon gör :)